Język angielski – Żabki

STYCZEŃ

Szanowni Państwo,

Wasze dziecko z sukcesem zakończyło drugi rozdział podręcznika Hello Cheeky. Tematem przewodnim rozdziału jest rodzina. Wasze dziecko miało również okazję zapoznać się ze słowami duck (kaczka), yellow (żółty) oraz one (jeden).

Dzieci wysłuchały historyjki It’s bathtime!, w której mama, tata i Cheeky pomagają niemowlęciu szukać zgubionej w dużej wannie kaczuszki. W końcu Cheeky’emu udaje się znaleźć ukrytą pod pianą zabawkę.

Państwa dziecko śpiewało również piosenkę I love you!, w której posyłało buziaka członkom rodziny. Druga piosenka, The duck family song, opowiada historię małej, żółtej kaczuszki, która wybrała się na dwór, żeby się pobawić.

W grudniu poświęciliśmy kilka zajęć na tematykę świąteczną. Dzieci poznały słownictwo, takie jak Christmas tree (choinka), bell (dzwonek), present (prezent), star (gwiazda),  green (zielony) oraz red (czerwony). Rozmawialiśmy również na temat tradycji bożonarodzeniowych w krajach anglojęzycznych.

Ponownie zachęcam do zaangażowania się w proces nauki języka angielskiego, śpiewając z dziećmi poznanych na zajęciach piosenek również w domu.

I love you!

Mummy, mummy,
I love you!
(wykonaj gest przytulania)
Mummy, mummy,
A kiss for you. (poślij buziaka)

Daddy, daddy,
I love you!
(wykonaj gest przytulania)
Daddy, daddy,
A kiss for you. (poślij buziaka)

Baby, baby,
I love you!
(wykonaj gest przytulania)
Baby, baby,
A kiss for you. (poślij buziaka)

Mummy, daddy, baby
I love you!
(wykonaj gest przytulania)

The duck family song

One yellow duck (pokaż jeden palec)
Goes out to play, (
kołysz się jak kaczka i zrób jeden krok do przodu)
One yellow duck,
(pokaż jeden palec)
Quack, quack! Quack, quack!
(wykonaj dłońmi gest mówienia)

Mummy duck says
Where’s Baby duck?
(wykonaj gest zapytania)
Mummy duck says
Quack, quack! Quack, quack! (wykonaj dłońmi gest mówienia)

Daddy duck says
Where’s Baby duck?
(wykonaj gest zapytania)
Daddy duck says
Quack, quack! Quack, quack! (wykonaj dłońmi gest mówienia)

One yellow duck (pokaż jeden palec)
Comes back, comes back. (
kołysz się jak kaczka i zrób jeden krok do przodu)
One yellow duck,
(pokaż jeden palec)
Quack, quack! Quack, quack!
(wykonaj dłońmi gest mówienia)

Mam nadzieję, że obserwowanie postępów, jakie czyni Państwa dziecko wspólnie z Cheekym i jego przyjaciółmi, sprawia Państwu radość.

Pozdrawiam serdecznie,
Grażyna Krygier

 

PAŹDZIERNIK

Szanowni Państwo,

Chciałabym przybliżyć Państwu sposób prowadzenia zajęć z języka angielskiego w tym roku szkolnym, w grupie Żabki. Od początku września korzystamy z podręcznika Hello Cheeky.  Dokładam wszelkich starań, by przygoda, jaką jest nauka języka angielskiego, była dla Państwa dziecka pozytywnym i dającym dużo radości doświadczeniem. Wasze dziecko poznaje język za pomocą historyjek, piosenek oraz wielu różnorodnych, ciekawych zabaw i ćwiczeń. Podczas zajęć towarzyszy nam przyjazna małpka Cheeky (główny bohater podręcznika Hello Cheeky), którą dzieci bardzo polubiły.
W każdym rozdziale Państwa dziecko będzie miało okazję zapoznać się z nową historyjką. Małpka Cheeky występuje we wszystkich opowieściach, a w niektórych przygodach towarzyszą jej również dzieci: Tom i Ellie. Historyjki dotyczą tematów związanych z codziennym życiem, tak by Państwa dziecko mogło odnieść je do swoich doświadczeń.
Po pierwszym miesiącu nauki języka angielskiego Wasze dziecko z sukcesem ukończyło pierwszy rozdział podręcznika Hello Cheeky. Zapoznało się z głównym bohaterem kursu, czyli małpką Cheeky, oraz jego przyjaciółmi: Tomem i Ellie. W ramach tego rozdziału Państwa dziecko poznało strukturę zajęć języka angielskiego, w tym piosenki Hello i Bye-bye, które sygnalizują początek i koniec każdej lekcji, a także inne stosowane rutynowo rymowanki.
Tematem przewodnim rozdziału są części ciała. Wasze dziecko wysłuchało historyjki Hello, Cheeky Monkey!, w której małpka Cheeky chowa się wśród gałęzi, by zrobić niespodziankę bawiącym się pod drzewem Tomowi i Ellie. Podczas zajęć śpiewaliśmy również piosenki Eyes, ears, mouth oraz Round and round. Każdej z nich towarzyszą odpowiednie gesty. Warto zachęcić dziecko, aby wspólnie z Wami śpiewało te piosenki w domu i pokazało Państwu, jak odgrywać ich treść.
Poniżej zamieszczam teksty piosenek, dzięki którym możecie utrwalać język angielski z dziećmi w domu.
Eyes, ears, mouth
Eyes, ears, mouth
Eyes, ears, mouth
Wiggle them about!
Wiggle them about!
Eyes, ears, mouth
Eyes, ears, mouth
Round and round
Round and round the garden,
Like a Cheeky Monkey.
Eyes,
Ears,
And one big mouth.
Mam nadzieję, że obserwowanie, jak Państwa dziecko nabiera pewności siebie w języku angielskim, sprawi Państwu wiele radości.
Pozdrawiam,
Grażyna Krygier
Godło Orła Białego
Herb miasta Poznań
Samorząd Pomocniczy miasta Poznań