Język angielski – Mali Akademicy

Najważniejsze słownictwo poznane na zajęciach

CZĘŚCI CIAŁA:

  • fingers
  • hands
  • arms
  • toes
  • feet
  • legs
  • tummy
  • eyes
  • ears
  • nose
  • head
  • hair

CZYNNOŚCI:

  • stand up
  • sit down
  • put your (finger/hand/…) up
  • put your (finger/hand/…) down
  • turn around
  • jump
  • make a circle
  • go
  • close your eyes
  • open your eyes
  • sleep
  • wake up
  • clap your hands
  • stamp your feet
  • wave
  • shake hands with (your friend)
  • hug
  • smile
  • blow a kiss
  • swing (your arms/legs/…)
  • show me (your arms/legs/…)
  • touch (your feet/nose/…)
  • point
  • colour
  • take (crayons/scissors/…)
  • hold (this card)
  • sing
  • look
  • listen

RODZINA:

  • mummy
  • daddy
  • sister
  • brother
  • baby
  • granny/grandma
  • grandpa

STYCZEŃ

Szanowni Państwo,
Państwa dziecko ukończyło kolejny rozdział serii Cheeky Monkey. Tematem przewodnim rozdziału jest rodzina.

Poza nazwami członków rodziny, dziecko zapoznało się z pojęciami happy (radosny) i sad (smutny). Dzieci wysłuchały historyjki Baby is sad. Opowiada ona o niemowlęciu, które mimo późnej pory nie może zasnąć. Cała rodzina stara się ukołysać je do snu piosenkami, jednak dopiero wykonanie przez Cheeky’ego piosenki do historyjki sprawia dziecku radość i pozwala mu zasnąć.

Zajęciom towarzyszyło także śpiewanie piosenek związanych z tematem rozdziału, takich jak Close your eyes oraz Clap and be happy i odgrywanie ich treści.

W grudniu poświęciliśmy kilka zajęć na tematykę świąteczną. Dzieci poznały słownictwo, takie jak Christmas tree (choinka), bell (dzwonek), present (prezent), star (gwiazda), Father Christmas (Święty Mikołaj), stocking (skarpeta), gingerbread (pierniki). Rozmawialiśmy również na temat tradycji bożonarodzeniowych w krajach anglojęzycznych.

Zachęcam Państwa do śpiewania z dzieckiem piosenek poznanych na zajęciach.

Close your eyes

Close your eyes, (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this?
(odsłoń oczy)
It’s your daddy!
Blow a kiss.
(poślij buziaka)

Close your eyes, (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this?
(odsłoń oczy)
It’s your mummy!
Blow a kiss.
(poślij buziaka)

Close your eyes, (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this?
(odsłoń oczy)
It’s your sister!
Blow a kiss.
(poślij buziaka)

Close your eyes, (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this?
(odsłoń oczy)
It’s your brother!
Blow a kiss.
(poślij buziaka)

 

Clap and be happy

Clap, clap, clap (klaśnij 3 razy w dłonie)
Let’s be happy!
(narysuj uśmiech w powietrzu)
Brothers and sisters,
Mummy and daddy.

Jump, jump, jump. (podskocz 3 razy)
Let’s be happy!
(narysuj uśmiech w powietrzu)
Brothers and sisters,
Mummy and daddy.

Dance, dance, dance (tańcz)
Let’s be happy!
(narysuj uśmiech w powietrzu)
Brothers and sisters,
Mummy and daddy.

Życzę Państwu przyjemności z odkrywania postępów Waszego dziecka w nauce angielskiego.

Pozdrawiam serdecznie,
Grażyna Krygier

 

LISTOPAD

Szanowni Państwo,

Wasze dziecko z sukcesem ukończyło pierwszy rozdział podręcznika Cheeky Monkey 2. Zapoznało się z głównym bohaterem kursu, czyli małpką Cheeky, oraz jego przyjaciółmi: lwem Rorym, Tomem i Ellie. W ramach tego rozdziału Państwa dziecko poznało strukturę zajęć języka angielskiego, w tym piosenki Hello i Bye-bye, które sygnalizują początek i koniec każdej lekcji, a także inne stosowane rutynowo rymowanki.
Tematem przewodnim rozdziału są części ciała. Wasze dziecko wysłuchało historyjki What’s the matter?, w której Tom i Ellie odkryli, iż ciało Cheeky’ego jest pokryte czerwonymi plamami. Z tego powodu bohaterowie książki udali się na wizytę do lekarza. Po badaniu dłoni, rąk, stóp i nóg lekarz odkrył, że ślady na skórze Cheeky’ego nie są objawem choroby, a jedynie skutkiem wspinania się na drzewa wiśni. W ramach tej historyjki dziecko zapoznało się również z pojęciami „w górę” i „w dół”.
Podczas zajęć śpiewaliśmy również piosenki, takie jak My body czy Cheeky’s treetop dance. Każdej z nich towarzyszą odpowiednie gesty. Warto zachęcić dziecko, aby wspólnie z Wami śpiewało te piosenki w domu i pokazało Państwu, jak odgrywać ich treść.
Poniżej zamieszczam teksty piosenek, dzięki którym możecie utrwalać język angielski z dziećmi w domu.
My body 
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
And fingers and nose,
And tummy and toes,
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
Cheeky’s treetop dance
Swing your arms
Up in the tree.
Slide down,
Down the tree.
Swing your legs
Up in the tree.
Slide down,
Down the tree.
Stretch your hands
Up in the tree.
Slide down,
Down the tree.
Życzę Państwu i dzieciom wiele przyjemności z wspólnego utrwalania słownictwa poznanego na zajęciach języka angielskiego.
Pozdrawiam,
Grażyna Krygier

 

PAŹDZIERNIK

Szanowni Państwo,

W tym roku Wasze dziecko rozpoczęło swoją przygodę z językiem angielskim w towarzystwie sympatycznej małpki Cheeky – bohatera podręcznika Cheeky Monkey 2. Cheeky mieszka z rodzeństwem: Tomem i Ellie. Wraz ze swoim przyjacielem, lwem Rorym, przeżywa w swoim miasteczku różne przygody i spotyka wiele ciekawych postaci. Podczas pracy z kursem Cheeky Monkey 2 kontakt z żywym językiem zapewniają dzieciom historyjki, piosenki i zabawy, a także stymulujące gry i ćwiczenia. Dokładam wszelkich starań, by przygoda, jaką jest nauka języka angielskiego, była dla Państwa dziecka pozytywnym i dającym dużo radości doświadczeniem.
W każdym rozdziale Państwa dziecko będzie miało okazję zapoznać się z nową historyjką. Małpka Cheeky występuje we wszystkich opowieściach, a w niektórych przygodach towarzyszą jej również dzieci: Tom i Ellie, a także lew Rory. Historyjki dotyczą tematów związanych z codziennym życiem, tak by Państwa dziecko mogło odnieść je do swoich doświadczeń.
Dzieci będą czyniły stałe postępy w nauce. Na początkowych etapach nie należy od nich oczekiwać rozwiniętych wypowiedzi w języku angielskim. Istotą kursu Cheeky Monkey 2 jest przede wszystkim rozumienie języka. Wraz ze stopniowym otwieraniem się na nowe słownictwo i wyrażenia, dzieci zaczną reagować z większą pewnością i nabędą zdolność do samodzielnego formułowania prostych wypowiedzi w języku angielskim.
Serdecznie zachęcam Państwa do zaangażowania się z entuzjazmem w proces nauki Waszego dziecka, nawet jeśli nie znają Państwo języka angielskiego. Docenianie wysiłków, jakie dziecko wkłada w swoją pracę w domu i na zajęciach, pozytywnie wpłynie na jego motywację i pewność siebie.
Mam nadzieję, że obserwowanie, jak Państwa dziecko nabiera pewności siebie w języku angielskim, sprawi Państwu wiele radości.
Pozdrawiam,
Grażyna Krygier
Godło Orła Białego
Herb miasta Poznań
Samorząd Pomocniczy miasta Poznań