Język angielski – Szpaczki

28.04.2021
Colourful clothes

Przywitajmy się piosenką “Hello”.

Przypomnijmy sobie nazwy ubrań:
– dress,
– shoes,
– hat.

Zaśpiewaj i zatańcz do piosenki “It’s party time!”

Przypomnijmy sobie poznane do tej pory kolory:
– blue (niebieski),
– yellow (żółty),
– red (czerwony),
– green (zielony).

Pobawcie się w “Touch red, yellow and blue”. – Poszukajcie i dotknijcie przedmiotów w kolorach:
– red,
– yellow,
– blue.

Pobawcie się w “Numbers sorting”. – Przygotujcie trzy zestawy przedmiotów – pierwszy zestaw z 1 przedmiotem, drugi z dwoma, trzeci z trzema przedmiotami – oraz karteczki z liczbami 1, 2, 3. Policzcie po angielsku: one, two, three, najpierw pokazując paluszki, a przy drugim liczeniu, pokazując cyfry. Dopasujcie liczby do odpowiednich zestawów.

Poznajcie piosenkę “The hat song”.

Abracadabra! (naśladuj gest machania różdżką)
One, two, three. (pokazuj liczenie na palcach)
A red hat, (udawaj, że zakładasz czapkę)
Just for me! (wskaż siebie)

Abracadabra! (naśladuj gest machania różdżką)
One, two, three. (pokazuj liczenie na palcach)
A yellow hat, (udawaj, że zakładasz czapkę)
Just for me! (wskaż siebie)

Abracadabra! (naśladuj gest machania różdżką)
One, two, three. (pokazuj liczenie na palcach)
A blue hat, (udawaj, że zakładasz czapkę)
Just for me! (wskaż siebie)

Red, yellow, blue!

Pożegnajmy się piosenką “Bye-bye Cheeky”.

26.04.2021
Let’s dress up  – part 2

Przywitajmy się piosenką “Hello”.

Przypomnijmy sobie nazwy ubrań:
– dress,
– shoes,
– hat.

Zaśpiewaj i zatańcz do piosenki “It’s party time!”

It’s party time!
It’s party time!
Put your dress on.
Put your dress on.

It’s party time!
It’s party time!
Put your shoes on.
Put your shoes on.

It’s party time!
It’s party time!
Put your hat on.
Put your hat on.

Dress, shoes, hat,
It’s party time, yeah!

Posłuchaj historyjki “Let’s dress up” (mail).

Pobawcie się w “Pictionary” – jedna osoba rysuje ubranie, druga odgaduje. Nazywajcie ubrania po angielsku.

Zaśpiewaj piosenkę “Two little blue birds”.

Zaśpiewajcie piosenkę Are you hungry? ( https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0 ) (pierwsze 2 zwrotki z utworem, następnie samodzielnie dodajcie zwrotkę o kanapce – sandwich).

Zaśpiewaj piosenkę “Bananas on my plate”.

Bananas on my plate
Bananas on my plate
One, two, one, two
Bananas on my plate

Sandwiches on my plate
Sandwiches on my plate
One, two, one, two
Sandwiches on my plate

Apples on my plate
Apples on my plate
One, two, one, two
Apples on my plate

Bananas, sandwiches, apples!

Pożegnajmy się piosenką “Bye-bye Cheeky”.

14.04.2021
Clothes

Przywitajmy się piosenką “Hello”.

 

Zaśpiewajmy piosenkę “Two little blue birds” (mail).

Poznajcie nazwy ubrań:
– dress (sukienka),
– shoes (buty),
– hat (kapelusz).
Możecie to zrobić z rodzicem lub ze mną (nagranie – mail). Powtórzcie słowa:
– cichutko,
– głośno,
– powoli,
– szybko,
– wysoko,
– nisko,
– wesoło,
– smutno.

Pobawcie się w “Copy me!” – Rodzic pokazuje kartę obrazkową z sukienką i udaje, że wkłada sukienkę na siebie. Mówi: “Dress. Put on the dress.” Zachęca dziecko do włączenia się do zabawy.
Następnie powtarza to dla butów i kapelusza.

Zaśpiewaj piosenkę Three red apples.

Three red apples (pokaż 3 palce)
On the tree.
Three red apples (pokaż 3 palce)
For Bird and me. (naśladuj wgryzanie się w jabłko)

Two red apples (pokaż 2 palce)
On the tree.
Two red apples (pokaż 2 palce)
For Bird and me. (naśladuj wgryzanie się w jabłko)

One red apple (pokaż 1 palec)
On the tree.
One red apple (pokaż 1 palec)
For Bird and me. (naśladuj wgryzanie się w jabłko)

Pobawcie się w “Memory” – rodzic tasuje karty obrazkowe (dress, shoes, hat). Pokazuje dziecku kartę obrazkową z sukienką, mówi “dress” i kładzie zakrytą kartę na podłodze. Powtarza to dla butów i kapelusza.
Gdy wszystkie karty są zakryte, rodzic pyta “Where’s the dress?” Dziecko wskazuje wybraną kartę i odkrywa ją. Rodzic pyta “Is it the dress?”. Jeżeli odpowiedź jest poprawna pokiwajcie głową i powiedzcie “yes”, jeśli nie, zasłońcie kartę i kontynuujcie zabawę tak długo, aż wszystkie karty zostaną odkryte.

Pożegnajmy się piosenką “Bye-bye Cheeky”.

12.04.2021 
Cheeky’s snack – revision

Przywitajmy się piosenką “Hello”.

Powiedz po angielsku, co może zjeść głodny Cheeky:
– banana,
– apple,
– sandwich.

Czy pamiętasz historyjkę o Cheekym, który chciał zjeść przekąskę? Opowiedz ją rodzicom.(Cheeky stanął przy stole, na którym znajdowały się 3 talerze. Na pierwszym talerzu znajdowały się banany. Cheeky policzył je (one, two, three). Na drugim talerzu znajdowały się jabłka. Cheeky policzył je (one, two, three). Na trzecim talerzu znajdowały się kanapki. Cheeky policzył je (one, two, three).
Cheeky zaczął jeszcze raz przeliczać produkty spożywcze. Policzył banany (three bananas). Policzył jabłka i zdziwił się, gdyż na talerzu znajdowały się tylko dwa jabłka (Only two apples?). Policzył kanapki i zdziwił się jeszcze bardziej, gdyż na talerzu znajdowała się tylko jedna kanapka (Only one sandwich?).
Cheeky usłyszał szmery, zajrzał pod stół i zobaczył myszkę (mouse), która zajadała jabłko i kanapki.

Posłuchaj teraz historyjki “Cheeky’s snack” (nagranie – mail).

Razem z rodzicem odegrajcie historyjkę. Starajcie się nazywać produkty spożywcze i liczyć po angielsku. Do odegrania historyjki możecie wykorzystać dowolne zabawki, np. żółte, czerwone i brązowe klocki lub narysować produkty spożywcze na kartkach.

Zaśpiewaj piosenkę Are you hungry? ( https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0 )

Pożegnajmy się piosenką “Bye-bye Cheeky”.

 

 

07.04.2021
Food – revision

Witajcie! Przywitajmy się piosenką Hello! (mail)

Pobawcie się w I’m hungry. Na 3 kartkach narysujcie poznane przez nas produkty spożywcze (sandwich, apple, banana). Rodzic mówi: I’m hungry (i głaszcze się po brzuchu). An apple, please / A banana, please / A sandwich, please. Dziecko podaje odpowiednie produkty spożywcze.

Zaśpiewaj piosenkę Three red apples.

Three red apples (pokaż 3 palce)
On the tree.
Three red apples (pokaż 3 palce)
For Bird and me. (naśladuj wgryzanie się w jabłko)

Two red apples (pokaż 2 palce)
On the tree.
Two red apples (pokaż 2 palce)
For Bird and me. (naśladuj wgryzanie się w jabłko)

One red apple (pokaż 1 palec)
On the tree.
One red apple (pokaż 1 palec)
For Bird and me. (naśladuj wgryzanie się w jabłko)

Pobawcie się w Find food. Wykorzystajcie przygotowane wcześniej obrazki. Dziecko zamyka oczy, a rodzic chowa w pomieszczeniu rysunek przedstawiający jabłko. Następnie dziecko szuka obrazka, a rodzic powtarza apple:
– coraz głośniej, gdy dziecko zbliża się do obrazka,
– coraz ciszej, gdy dziecko oddala się od obrazka.
Następnie zamieńcie się rolami – Tym razem to rodzic szuka, a dziecko chowa obrazek przedstawiający banana.

Odegraj rymowankę Cheeky’s jungle gym.

Stand up.
Turn around.
Clap your hands.
Eat a banana.
Eat a sandwich.
Eat an apple.
Clap your hands.
Sit down.
Sleep.

Pożegnajmy się piosenką Bye-bye Cheeky. Możecie zaśpiewać piosenkę sami lub ze mną (mail).

Bye-bye Cheeky,
Jump up and down.
Bye-bye Cheeky,
Turn around.

Up, down, turn around.
Bye-bye, everyone!
Bye-bye!

31.03.2021
Three red apples

Witajcie ponownie! Przywitajmy się piosenką “Hello!”

Przypomnijcie sobie poznane nazwy jedzenia podczas zabawy “Charades” (Kalambury) – rodzic udaje, że obiera banana/ je jabłko/ smaruje kanapkę, dziecko odgaduje i stara się nazwać jedzenie po angielsku (banana, apple, sandwich).

Zaśpiewajcie piosenkę “Bananas on my plate”
Bananas on my plate
Bananas on my plate
One, two, one, two
Bananas on my plate

Sandwiches on my plate
Sandwiches on my plate
One, two, one, two
Sandwiches on my plate

Apples on my plate
Apples on my plate
One, two, one, two
Apples on my plate

Bananas, sandwiches, apples!

Zagrajcie w “The drawing game” – rodzic wydaje polecenia (pomagając w zrozumieniu poleceń gestami), dziecko rysuje:
– Draw one banana
– Draw two sandwiches
– Draw three apples

Teraz pokoloruj jedzenie zgodnie z poleceniami rodzica:
– Colour apples red
– Colour bananas yellow
– Colour sandwiches green

Zaśpiewaj piosenkę “Three red apples”.

Three red apples (pokaż 3 palce)
On the tree.
Three red apples (pokaż 3 palce)
For Bird and me. (naśladuj wgryzanie się w jabłko)

Two red apples (pokaż 2 palce)
On the tree.
Two red apples (pokaż 2 palce)
For Bird and me. (naśladuj wgryzanie się w jabłko)

One red apple (pokaż 1 palec)
On the tree.
One red apple (pokaż 1 palec)
For Bird and me. (naśladuj wgryzanie się w jabłko)

Pożegnajmy się piosenką Bye-bye Cheeky.
Bye-bye Cheeky,
Jump up and down.
Bye-bye Cheeky,
Turn around.

Up, down, turn around.
Bye-bye, everyone!
Bye-bye!

Dobrej zabawy i radosnych Świąt!

~

29.03.2021
The red number three

Witajcie Drogie Szpaczki! Zacznijmy zabawę z językiem angielskim od przywitania się z Cheekym piosenką Hello (nagranie piosenki znajdziecie też na Waszym mailu).

Cheeky jest głodny – co może zjeść? Czy pamiętasz nazwy jedzenia?
– apple (jabłko)
– banana (banan)
– sandwich (kanapka)

Przypomnimy sobie teraz kolor – red (czerwony). Powiedz red:
głośno,
– cichutko,
– powoli,
– szybko,
– wysoko,
-nisko.

A teraz znajdź w Twoim pokoju i dotknij jak najwięcej przedmiotów, które są w kolorze: red.

Policzmy do 3:
– pokazuj na paluszkach i licz razem z rodzicami:  one – two – three!
– podskakuj, licząc: one – two – three!
– klaszcz w dłonie, licząc: one – two three!

Poznajcie piosenkę Three red apples.

Three red apples (pokaż 3 palce)
On the tree.
Three red apples (pokaż 3 palce)
For Bird and me. (naśladuj wgryzanie się w jabłko)

Two red apples (pokaż 2 palce)
On the tree.
Two red apples (pokaż 2 palce)
For Bird and me. (naśladuj wgryzanie się w jabłko)

One red apple (pokaż 1 palec)
On the tree.
One red apple (pokaż 1 palec)
For Bird and me. (naśladuj wgryzanie się w jabłko)

Próbuj pokazywać do piosenki!

Wykonaj kartę pracy (mail). Wskaż apple, banana, sandwich. Połącz jedzenie z jego resztkami, pozostawionymi przez myszkę 🙂

Na pożegnanie zaśpiewajmy razem piosenkę Bye-bye.

Dobrej zabawy!
Pozdrawiam,
Pani Grażynka

MARZEC

Szanowni Państwo,
Tematem przewodnim rozdziału 3., który właśnie zakończyliśmy, są zwierzęta. Wasze dziecko wysłuchało historyjki Cheeky’s friends, w której Cheeky bawi się w chowanego ze zwierzętami: króliczkiem (rabbit), ptaszkiem (bird) oraz kaczuszką (duck).

Podczas gier i zabaw Państwa dziecko ćwiczyło naśladowanie odgłosów wydawanych przez zwierzęta, a także utrwalało angielskie nazwy zwierząt.

Dzieci śpiewały piosenkę Where are you?, która nawiązuje do historyjki, oraz Two little blue birds, opartą na tradycyjnej piosence angielskiej. Piosence Two little blue birds towarzyszy zabawa paluszkowa, która bardzo przypadła dzieciom do gustu. Państwa dziecko miało również okazję poznać słowa blue (niebieski) oraz two (dwa).

Poniżej zamieszczam teksty poznanych piosenek. Zachęcam do śpiewania piosenek z dziećmi w domu.

Where are you?

Duck, duck,
Where are you?
Here I am!
Quack, quack, quack!

Rabbit, rabbit,
Where are you?
Here I am!
Boing, boing, boing!

Bird, bird,
Where are you?
Here I am!
Tweet, tweet, tweet!

Two little blue birds

Two little blue birds,
Sitting on the wall.
Here’s blue Peter.
Here’s blue Paul.

Fly away Peter.
Fly away Paul.
Come back Peter.
Come back Paul.

Mam nadzieję, że zabawa z językiem angielskim sprawia radość Państwu i Waszemu dziecku również w domu.

Pozdrawiam serdecznie,
Grażyna Krygier

STYCZEŃ

Szanowni Państwo,

Wasze dziecko z sukcesem zakończyło drugi rozdział podręcznika Hello Cheeky. Tematem przewodnim rozdziału jest rodzina. Wasze dziecko miało również okazję zapoznać się ze słowami duck (kaczka), yellow (żółty) oraz one (jeden).

Dzieci wysłuchały historyjki It’s bathtime!, w której mama, tata i Cheeky pomagają niemowlęciu szukać zgubionej w dużej wannie kaczuszki. W końcu Cheeky’emu udaje się znaleźć ukrytą pod pianą zabawkę.

Państwa dziecko śpiewało również piosenkę I love you!, w której posyłało buziaka członkom rodziny. Druga piosenka, The duck family song, opowiada historię małej, żółtej kaczuszki, która wybrała się na dwór, żeby się pobawić.

W grudniu poświęciliśmy kilka zajęć na tematykę świąteczną. Dzieci poznały słownictwo, takie jak tree (drzewko), bell (dzwonek), green (zielony) oraz red (czerwony).

Ponownie zachęcam do zaangażowania się w proces nauki języka angielskiego, śpiewając z dziećmi poznanych na zajęciach piosenek również w domu.

I love you!

Mummy, mummy,
I love you!
(wykonaj gest przytulania)
Mummy, mummy,
A kiss for you. (poślij buziaka)

Daddy, daddy,
I love you!
(wykonaj gest przytulania)
Daddy, daddy,
A kiss for you. (poślij buziaka)

Baby, baby,
I love you!
(wykonaj gest przytulania)
Baby, baby,
A kiss for you. (poślij buziaka)

Mummy, daddy, baby
I love you!
(wykonaj gest przytulania)

The duck family song

One yellow duck (pokaż jeden palec)
Goes out to play, (
kołysz się jak kaczka i zrób jeden krok do przodu)
One yellow duck,
(pokaż jeden palec)
Quack, quack! Quack, quack!
(wykonaj dłońmi gest mówienia)

Mummy duck says
Where’s Baby duck?
(wykonaj gest zapytania)
Mummy duck says
Quack, quack! Quack, quack! (wykonaj dłońmi gest mówienia)

Daddy duck says
Where’s Baby duck?
(wykonaj gest zapytania)
Daddy duck says
Quack, quack! Quack, quack! (wykonaj dłońmi gest mówienia)

One yellow duck (pokaż jeden palec)
Comes back, comes back. (
kołysz się jak kaczka i zrób jeden krok do przodu)
One yellow duck,
(pokaż jeden palec)
Quack, quack! Quack, quack!
(wykonaj dłońmi gest mówienia)

Mam nadzieję, że obserwowanie postępów, jakie czyni Państwa dziecko wspólnie z Cheekym i jego przyjaciółmi, sprawia Państwu radość.

Pozdrawiam serdecznie,
Grażyna Krygier

PAŹDZIERNIK

Szanowni Państwo,

Mam przyjemność poinformować, że od początku roku szkolnego prowadzę zajęcia z języka angielskiego w grupie Szpaczki. Dla Państwa dziecka jest to najprawdopodobniej pierwszy rok nauki języka angielskiego, dlatego dokładam wszelkich starań, by ta nowa przygoda była dla niego pozytywnym i dającym dużo radości doświadczeniem. Wasze dziecko poznaje język za pomocą historyjek, piosenek oraz wielu różnorodnych, ciekawych zabaw i ćwiczeń. Podczas zajęć towarzyszy nam przyjazna małpka Cheeky (główny bohater podręcznika Hello Cheeky), którą dzieci bardzo polubiły.
W każdym rozdziale Państwa dziecko będzie miało okazję zapoznać się z nową historyjką. Małpka Cheeky występuje we wszystkich opowieściach, a w niektórych przygodach towarzyszą jej również trzyletni Tom i jego rówieśniczka Ellie. Historyjki dotyczą tematów związanych z codziennym życiem, tak by Państwa dziecko mogło odnieść je do swoich doświadczeń.
Po pierwszym miesiącu nauki języka angielskiego Wasze dziecko z sukcesem ukończyło pierwszy rozdział podręcznika Hello Cheeky. Zapoznało się z głównym bohaterem kursu, czyli małpką Cheeky, oraz jego przyjaciółmi: Tomem i Ellie. W ramach tego rozdziału Państwa dziecko poznało strukturę zajęć języka angielskiego, w tym piosenki Hello i Bye-bye, które sygnalizują początek i koniec każdej lekcji, a także inne stosowane rutynowo rymowanki.
Tematem przewodnim rozdziału są części ciała. Wasze dziecko wysłuchało historyjki Hello, Cheeky Monkey!, w której małpka Cheeky chowa się wśród gałęzi, by zrobić niespodziankę bawiącym się pod drzewem Tomowi i Ellie. Podczas zajęć śpiewaliśmy również piosenki Eyes, ears, mouth oraz Round and round. Każdej z nich towarzyszą odpowiednie gesty. Warto zachęcić dziecko, aby wspólnie z Wami śpiewało te piosenki w domu i pokazało Państwu, jak odgrywać ich treść.
Poniżej zamieszczam teksty piosenek, dzięki którym możecie utrwalać język angielski z dziećmi w domu.
Eyes, ears, mouth
Eyes, ears, mouth
Eyes, ears, mouth
Wiggle them about!
Wiggle them about!
Eyes, ears, mouth
Eyes, ears, mouth
Round and round
Round and round the garden,
Like a Cheeky Monkey.
Eyes,
Ears,
And one big mouth.
Mam nadzieję, że obserwowanie, jak Państwa dziecko nabiera pewności siebie w języku angielskim, sprawi Państwu wiele radości.
Pozdrawiam,
Grażyna Krygier
Godło Orła Białego
Herb miasta Poznań
Samorząd Pomocniczy miasta Poznań