Baśniowe Ludki

Bloki tematyczne – czerwiec

Temat tygodnia:  Lato – czas zabawy

Dziecko:

  • wie, że dzieci mają swoje prawa;
  • uczy się definiować swoje prawa;
  • rozumie znaczenie pojęcia przyjaźń;
  • potrafi zachować się podczas przedstawienia jako widz
  • opowiada o swoich ulubionych czynnościach;
  • utrwala nazwy części ciała;

Temat tygodnia:  Kolorowe lato

Dziecko:

  • – potrafi nazwać niektóre owady
  • – rozwiązuje zagadki słowne i obrazkowe
  • – potrafi nazwać zjawiska pogodowe (deszcz, grzmot, błyskawica, wiatr, upał)
  • – rozumie potrzebę ochrony i nawadniania organizmu w czasie upałów
  • – ćwiczy i rozwija orientację w przestrzeni

Temat tygodnia: Żegnamy przedszkole

Dziecko:

  • – wypowiada się na bliskie mu tematy
  • – zna zagrożenia w różnych środowiskach (las, jezioro, plaża, góry)
  • – rozumie potrzebę zachowania bezpieczeństwa oraz zasadę  „nie oddalam się od bliskich”
  • – śpiewa ulubione piosenki
  • – czynnie uczestniczy w zabawach ruchowych
  • – rozwija sprawność manualną poprzez różne czynności plastyczno-konstrukcyjne

 

Założenia na marzec

Bloki tematyczne:

“Mali odkrywcy – mleko”

“Nadchodzi wiosna”

“Święta tuz, tuż!!!

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie wiedzy ogólnej, czerpanie radości z przekazywania wiedzy i umiejętności innym;
  • prowadzenie doświadczeń
  • uświadomienie wartości odżywczych mleka i jego przetworów
  • rozwijanie zdolności komunikacyjnych;
  • wyrażanie w rozmowie szacunku wobec innych osób;
  • doskonalenie orientacji przestrzennej;
  • ćwiczenie umiejętności konstruowania budowli przestrzennych;
  • dostrzeganie znaczenia hodowli zwierząt;
  • ćwiczenie uważnego słuchania poleceń i stosowania się do nich;
  • nabywanie szacunku do pracy innych ludzi;
  • odróżnianie niskich i wysokich dźwięków;
  • ćwiczenie motoryki dużej podczas zabaw muzyczno- ruchowych;
  • rozwijanie słuchu muzycznego;
  • odczuwanie pozytywnych emocji podczas działań z muzyką relaksacyjną;
  • kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi na zadaniu;
  • kształtowanie umiejętności samodzielnego planowania pracy;
  • ćwiczenie zgodnej współpracy;
  • przeliczanie elementów w dostępnym zakresie;
  • określanie liczby w zbiorze;
  • doskonalenie sprawności motorycznych;
  • doświadczanie pracy z różnorodnym materiałem;
  • dostrzeganie zmian w przyrodzie;
  • poznanie i nazywanie symboli pogodowych oznaczających wiosnę;
  • nabywanie poczucia wspólnoty ze światem przyrody;
  • czynny udział w założeniu oraz opiece nad mini ogródkiem na parapecie (hiacynt, rzeżucha, cebula/szczypior)
  • wzbogacanie wiedzy na temat ptaków;
  • poznawanie polskich tradycji ludowych (Wielkanoc);
  • rozwijanie możliwości percepcyjnych;
  • naśladowanie czynności z codziennego życia.
  • rozwijanie procesów analizy i syntezy;
  • wyciąganie wniosków z treści obrazków.
Godło Orła Białego
Herb miasta Poznań
Samorząd Pomocniczy miasta Poznań