Język angielski – Mali Akademicy

CZERWIEC

Drodzy Państwo,
Zakończyliśmy dziś kolejny rozdział, którego tematem przewodnim był dom. Poznaliśmy w nim pomieszczenia: bedroom, bathroom, kitchen, living room, a także słowa garden i door. Dzieci nauczyły się również rozróżniać przyimki in/out. Na powitanie wiosny kilka tematów poświęciliśmy tej porze roku (tu wprowadzone zostały słowa flower, butterfly, tree, sky, sun) oraz nazwom wszystkich pór roku – spring, summer, autumn, winter.
W trakcie rozdziału poznaliśmy historyjkę What a surprise!, w której Cheeky, Rory, Tom i Ellie są w domu babci i słyszą dziwne hałasy. Chodzą od jednego pomieszczenia do drugiego, próbując znaleźć źródło dźwięku. Zapytajcie dzieci, co powodowało hałas, z pewnością bez problemu odpowiedzą na to pytanie!
Wasze dzieci nauczyły się śpiewać kilka piosenek związanych z domem. Poniżej zamieszczam dwie z nich.

Happy day

Good morning!
What a happy day!
I go to the bathroom.
I wash and I play.

Good morning!
What a happy day!
I go to the kitchen.
I eat and I play.

Good morning!
What a happy day!
I go to the living room.
I watch TV and I play.

Good night!
What a happy day!
I go to the bedroom.
And I go to bed

~

Please come in

Knock, knock, knock
On the bedroom door.
Please come in
And close the door.

Knock, knock, knock
On the kitchen door.
Please come in
And close the door.

Knock, knock, knock
On the bathroom door.
Please come in
And close the door.

Knock, knock, knock
On the living room door.
Please come in
And close the door.

~

Podczas przemieszczania się po domu razem z dzieckiem, zapytajcie go o nazwy różnych pomieszczeń w języku angielskim.
Wkrótce rozpoczynamy ostatni rozdział programu Cheeky Monkey 2. Mam nadzieję, że nasze zajęcia sprawiają dzieciom przyjemność, a Państwo są dumni ze swoich pociech i ich postępów.

Pozdrawiam serdecznie,
Pani Grażynka

Najważniejsze słownictwo poznane na zajęciach

CZĘŚCI CIAŁA:

  • fingers
  • hands
  • arms
  • toes
  • feet
  • legs
  • tummy
  • eyes
  • ears
  • nose
  • head
  • hair

CZYNNOŚCI:

  • stand up
  • sit down
  • put your (finger/hand/…) up
  • put your (finger/hand/…) down
  • turn around
  • jump
  • make a circle
  • go
  • walk
  • run
  • close your eyes
  • open your eyes
  • sleep
  • wake up
  • clap your hands
  • stamp your feet
  • wave
  • shake hands with (your friend)
  • hug
  • smile
  • blow a kiss
  • swing (your arms/legs/…)
  • show me (your arms/legs/…)
  • touch (your feet/nose/…)
  • point
  • colour
  • draw
  • take (crayons/scissors/…)
  • hold (this card)
  • sing
  • look
  • listen
  • fly
  • play
  • watch (TV)
  • wash (your hands)
  • eat (a banana)

RODZINA:

  • mummy
  • daddy
  • sister
  • brother
  • baby
  • granny/grandma
  • grandpa

UBRANIA:

  •  hat (czapka)
  •  scarf (szalik)
  • jumper (sweter)
  • coat (kurtka/płaszcz)
  • boots (kozaki)
  • T-shirt (koszulka z krótkim rękawem)
  • shorts (krótkie spodenki)
  • trainers (trampki)
  • socks (skarpetki)

PRODUKTY SPOŻYWCZE:

  • banana (banan)
  • apple (jabłko)
  • tomatoe (pomidor)
  • sandwich (kanapka)
  • sausage (kiełbasa)
  • egg (jajko)
  • cake (ciasto)
  • ice-cream (lody)
  • milkshake (koktajl mleczny)
  • biscuit (ciasteczko)

POGODA:

  • It’s windy (jest wietrznie)
  • It’s raining (pada deszcz)
  • It’s snowing (pada śnieg)
  • It’s sunny (jest słonecznie)

ZWIERZĘTA:

  • cat
  • dog
  • bird
  • duck
  • monkey
  • tiger
  • lion
  • bear
  • giraffe
  • zebra
  • hippo
  • crocodile
  • kangaroo
  • penguin
  • elephant
  • snake
  • butterfly

DOM:

  • bedroom (sypialnia)
  • bathroom (łazienka)
  • kitchen (kuchnia)
  • living room (salon)
  • garden (ogród)
  • door (drzwi)

PORY ROKU:

  • spring:
    • flower
    • tree
    • butterfly
    • sky
    • sun
  • summer
  • autumn
  • winter

28.04.2021
Food – revision

Przywitajmy się piosenką “Hello Cheeky”.

Przypomnijmy sobie nazwy wszystkich poznanych produktów spożywczych:
– banana (banan),
– apple (jabłko),
– tomatoe (pomidor),
– sandwich (kanapka),
– sausage (kiełbasa),
– egg (jajko),
– cake (ciasto),
– ice-cream (lody),
– milkshake (koktajl mleczny).

Pobawcie się w “The fishing game”. Narysujcie na karteczkach poznane przez nas produkty spożywcze, osobno przygotujcie karty przedstawiające kolory:
– red (czerwony),
– blue (niebieski),
– green (zielony),
– yellow (żółty),
– brown (brązowy),
– orange (pomarańczowy),
– pink (różowy).
Rozłóżcie karty obrazkami do dołu i udawajcie, że łowicie w zaczarowanym jeziorze – zarzućcie wędkę i wyciągnijcie 2 karty (jedną z produktem spożywczym, drugą z kolorem). Nazwijcie rzecz, którą udało Wam się złowić, np. a red banana / a blue sandwich. Powtórzcie zabawę kilka razy.

Pobawcie się w “What’s on the mat today?”. Obejrzyjcie matę (mail) i wyszukujcie przedmiotów wymienionych w rymowance.

What’s on the mat today?
What’s on the mat today?
Put up your hand to play.

Find a cake. (dziecko szuka ciasta na macie)
Find a cake.
Find a cake on the mat today. (jeśli dziecko nie zdążyło znaleźć i wskazać ciasta, zatrzymaj nagranie, aby dać mu więcej czasu)
Point and say
Hip, hip, hooray! (unieście ręce w geście radości)

Find a sandwich. (dziecko szuka kanapki na macie)
Find a sandwich.
Find a sandwich on the mat today. (jeśli dziecko nie zdążyło znaleźć i wskazać kanapki, zatrzymaj nagranie, aby dać mu więcej czasu)
Point and say
Hip, hip, hooray! (unieście ręce w geście radości)

Find an ice-cream. (dziecko szuka lodów na macie)
Find an ice-cream.
Find an ice-cream on the mat today. (jeśli dziecko nie zdążyło znaleźć i wskazać lodów, zatrzymaj nagranie, aby dać mu więcej czasu)
Point and say
Hip, hip, hooray! (unieście ręce w geście radości)

Samodzielnie dodajcie zwrotki o lodach (ice-cream), pomidorach (tomatoes), kiełbaskach (sausages), jajkach (eggs) i koktajlach mlecznych (milkshakes).

Pożegnajmy się piosenką “Bye-bye”.

26.04.2021
Let’s have a picnic

Przywitajmy się piosenką “Hello”.

Pobawcie się w “I’m hungry”. Jedna osoba mówi I’m hungry, druga proponuje jej, co może zjeść. Przypomnijcie sobie w ten sposób wszystkie poznane przez nas nazwy produktów spożywczych:
– banana (banan),
– apple (jabłko),
– tomatoe (pomidor),
– sandwich (kanapka),
– sausage (kiełbasa),
– egg (jajko),
– cake (ciasto),
– ice-cream (lody),
– milkshake (koktajl mleczny).

Poznaj nową nazwę: biscuit – ciasteczko.

Powtórz nazwę:
– cicho,
– głośno,
– powoli,
– szybko,
– wysoko,
– nisko,
– wesoło,
– smutno,
– jak robot.

Za chwilę wybierzemy się na piknik. Musimy się więc ubrać. Zaśpiewaj piosenkę “Getting dressed”

I put my jumper on.
One, two, three.
I’m ready!
Let’s play.

I put my coat on.
One, two, three.
I’m ready!
Let’s play.

I put my hat on.
One, two, three.
I’m ready!
Let’s play.

I put my scarf on.
One, two, three.
I’m ready!
Let’s play.

Pobawcie się w “Let’s have a picnic”. Narysujcie produkty spożywcze na karteczkach i rozłóżcie na podłodze. Jedna osoba mówi “I’m hungry! (An egg), please”. Druga osoba podaje odpowiedni produkt spożywczy. Następnie zamieńcie się rolami. Kontynuujcie do wyczerpania wszystkich produktów spożywczych.

Pożegnajmy się piosenką “Bye-bye Cheeky”.

14.04.2021
Can I have an ice-cream?

Przywitajmy się piosenką “Hello”.

What’s the weather like today? – powiedz, jaka jest dziś pogoda.

Przypomnijcie sobie poznane do tej pory produkty spożywcze podczas zabawy “Charades” – jedna osoba pokazuje ruchem/gestem produkt spożywczy, druga odgaduje. Następnie zamieńcie się rolami.
Produkty spożywcze:
sausage (kiełbasa)
egg (jajko)
tomatoe (pomidor)
milkshake (koktajl mleczny)
banana (banan)
apple (jabłko)

Poznajcie nowe produkty spożywcze:
– cake (ciasto)
– ice-cream (lody)

Powtórzcie nazwy:
– cicho,
– głośno,
– powoli,
– szybko,
– wysoko,
– nisko,
– wesoło,
– smutno,
– jak roboty.

Pobawcie się w “Can I have…?” – Wydrukujcie karty obrazkowe z jedzeniem lub narysujcie własne. Rodzic prosi o produkty spożywcze, używając formy “Can I have (an ice-cream/a banana/…), please?”, dziecko podaje odpowiednią kartę obrazkową, a rodzic dziękuje (Thank you).
Po kilku turach możecie spróbować zamienić się rolami.

Zagrajcie w “Concentration” – wydrukujcie 2 kopie zdjęcia “Concentration” (mail) i wytnijcie obrazki. Nazwijcie wszystkie obrazki. Następnie ułóżcie je wszystkie na podłodze lub stole obrazkiem do dołu. Na zmianę odkrywajcie po 2 karty – za każdym razem je nazywajcie i określajcie, czy są parą czy też nie (It’s a pair/It’s not a pair).
Jeśli odkryliście parę, zabierzcie ją do siebie, jeśli nie, zakryjcie karty. Kontynuujcie grę tak długo, aż odkryjecie wszystkie karty.
Na zakończenie policzcie po angielsku, ile par uzbierali poszczególni uczestnicy.

Pobawcie się w “The picnic” – rozłóżcie koc na podłodze i ułóżcie na nim karty obrazkowe (z poprzedniej zabawy). Zabierzcie talerzyki dla każdego uczestnika.
Rodzic pyta “What would you like?” i zachęca, by odpowiedziało (np. Sausage, please). Rodzic nakłada odpowiedni produkt spożywczy na talerzyk. Następnie rodzic prosi o produkt spożywczy, a dziecko nakłada.
Możecie udawać, że zjadacie produkty spożywcze i powtórzyć zabawę. Pamiętajcie o używaniu form grzecznościowych “please” oraz “thank you”.

Zaśpiewajcie i zatańczcie do piosenki “The Pinocchio” (https://www.youtube.com/watch?v=JV-D_K4drsA).

Pożegnajmy się piosenką “Bye-bye”.

 

12.04.2021
I like bananas – story time

Przywitajmy się piosenką “Hello”.

Odegrajcie rymowankę “Cheeky’s jungle gym” (rodzic czyta, dziecko razem z rodzicem odgrywa)

Stand up. 1, 2, 3.
Turn around. 1, 2, 3.
Clap your hands. 1, 2, 3.

Eat sausages.
Eat eggs.
Eat tomatoes.
Eat bananas.
Drink milkshakes.

Make a circle.
Sit down. 1, 2, 3.
Sleep. 1, 2, 3.

Jak sądzisz? Where’s Cheeky going today? (Gdzie wybierze się dzisiaj Cheeky?)
Is Cheeky going to the zoo? – No! Not today!
Is Cheeky going to the playground? – No! Not today!
Is Cheeky going to the school? – No! Not today!
Is Cheeky going to the lake? – Yes! Cheeky’s going to have a picnic by the lake.

Have you ever had a picnic? (Czy kiedykolwiek byłeś na pikniku?)
Do you like picnics? (Czy lubisz pikniki?)

Powiedz rymowankę “Let’s go”, chodząc po pomieszczeniu, w którym się znajdujecie.

Powiedz rymowankę “Story time”.

Posłuchaj historyjki “I like bananas” (nagranie – mail)

Opowiedz, co wydarzyło się w historyjce.

Pobawcie się w “Pictionary” – jedna osoba rysuje produkt spożywczy, druga odgaduje. Następnie zamieńcie się rolami.

Pożegnajmy się piosenką “Bye-bye”.

 

 

 

07.04.2021
Food

Witajcie! Przywitajmy się piosenką Hello!

Hello, hello!
What’s the weather like today?
Is it raining?
Is it windy?
Is it sunny?
Is it snowing?

Hello, hello!
What’s the weather like today?

What’s the weather like today? – Powiedzcie, jaka jest dziś pogoda.
(It’s raining/ It’s windy/ It’s sunny/ It’s snowing)

Pobawmy się w Cheeky’s hungry. Obejrzyjcie nagranie, które dla Was przygotowałam (mail).

Odpowiedz na kilka pytań: Co odczuwał Cheeky? (był głodny) Czy Cheeky zjadł wszystkie zaproponowane produkty spożywcze? (nie) Dlaczego Cheeky odmówił zjedzenia kiełbasy? (nie lubi jej) Co zjadł Cheeky? (banana)

Powtórzmy nazwy produktów spożywczych, które pojawiły się w zabawie. Możesz zrobić to ze mną (nagranie na mailu) lub z rodzicami.

  • sausage (kiełbasa)
  • egg (jajko)
  • tomatoe (pomidor)
  • milkshake (koktajl mleczny)
  • banana (banan)
  • apple (jabłko)

Powiedz, które z poznanych produktów spożywczych lubisz, a których nie lubisz. Staraj się mówić pełnymi zdaniami. (I like sausages / I don’t like eggs)

Pobawmy się w I’m hungry! Narysujcie poznane przez nas produkty spożywcze – każdy na osobnej kartce (może to być jedna kartka A4 podzielona na 6 części). Pobawcie się z rodzicem. Rodzic mówi np. I’m hungry! Can I have a sausage, please? Dziecko podaje mu odpowiedni produkt spożywczy. Powtórzcie zabawę kilka razy. Jeśli chcesz, po kilku turach możecie zamienić się rolami.

Przypomnijmy sobie piosenkę Numbers.

Look at me!
One, two, three, four, five.
I can count to five!

One, two, three, four, five.
One, two, three, four, five.
Hurray! Hurray! Hurray!

Wykonaj kartę pracy Milkshakes (mail). Pokoloruj koktajle mleczne zgodnie z instrukcją.

Przypomnijmy sobie historyjkę z poprzedniego rozdziału – obejrzyj nagranie (mail).

Pożegnajmy się piosenką Bye-bye

Tick-tock, tick-tock,
Listen to the clock!
Tick-tock, tick-tock,
It’s time to stop!
Tick-tock, tick-tock,
Wave bye-bye!
Tick-tock, tick-tock,
It’s time to fly!

31.03.2021
Animals – revision

Witajcie ponownie! Przywitajmy się piosenką “Hello Cheeky”.

Przypomnijmy sobie poznane do tej pory zwierzęta, śpiewając piosenki:
“What do you hear?” ( https://www.youtube.com/watch?v=YVgv1EFJZHc&t=110s ) (od 0:00 do 1:30 , później kontynuujemy piosenkę samodzielnie, dodając własne odgłosy i nazwy zwierząt) – postarajcie się włączyć do piosenki jak najwięcej poznanych do tej pory zwierząt.
“Let’s go to the zoo” ( https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk ).

Zagrajcie w “Animals statues” – Rodzic wydaje polecenia, np. “Let’s be ducks” / “Let’s be dogs”, uczestnicy naśladują odpowiednie zwierzę. Na hasło rodzica “Freeze”, uczestnicy zastygają w bezruchu. Powtórzcie w ten sposób kilka zwierząt.

Zwierzęta do utrwalenia:
– cat (kot)
– dog (pies)
– bird (ptak)
– bear (niedźwiedź)
– duck (kaczka)
– monkey (małpa)
– tiger (tygrys)
– lion (lew)
– giraffe (żyrafa)
– zebra (zebra)
– hippo (hipopotam)
– crocodile (krokodyl)
– kangaroo (kangur)
– penguin (pingwin)
– elephant (słoń)
– snake (wąż)

Zatańczcie piosenkę “The penguin dance” ( https://www.youtube.com/watch?v=JkiglO98YYo ).

Czy pamiętasz historyjkę, w której Cheeky, Ellie i Tom wybrali się do zoo? Co wydarzyło się dalej? Opowiedz rodzicom. ( W zoo spotkali głośnego ptaka (noisy bird), głośnego tygrysa (noisy tiger), głośnego słonia (noisy elephant) i cichego krokodyla (quiet crocodile). Nagle mały ptaszek wypadł z gniazda, a Cheeky przybiegł mu z pomocą. Musiał uważać (watch out!), gdyż o mało nie nadepnął go słoń i nie ugryzł tygrys. W ostatnim momencie Cheeky złapał ptaszka, którego krokodyl chciał zjeść. Cheeky oddał ptaszka jego mamusi, która podziękowała mu, następnie wszyscy wydali okrzyk na cześć Cheeky’ego (Hurray for Cheeky!)

Razem z rodzicami spróbujcie odegrać historyjkę. Postarajcie się używać angielskich zwrotów.

Pożegnajmy się piosenką “Bye-bye”
Tick-tock, tick-tock,
Listen to the clock!
Tick-tock, tick-tock,
It’s time to stop!
Tick-tock, tick-tock,
Wave bye-bye!
Tick-tock, tick-tock,
It’s time to fly!

Dobrej zabawy i radosnych Świąt!

29.03.2021
Colourful animals

Witajcie Mali Akademicy! Zacznijmy zabawę z językiem angielskim od piosenki Hello!

Hello, hello!
What’s the weather like today?
Is it raining?
Is it windy?
Is it sunny?
Is it snowing?

Hello, hello!
What’s the weather like today?

Jakie zwierzęta poznane na zajęciach pamiętasz? Wymień ich nazwy.
– cat (kot)
– dog (pies)
– bird (ptak)
– bear (niedźwiedź)
– duck (kaczka)
– monkey (małpa)
– tiger (tygrys)
– lion (lew)
– giraffe (żyrafa)
– zebra (zebra)
– hippo (hipopotam)
– crocodile (krokodyl)
– kangaroo (kangur)
– penguin (pingwin)
– elephant (słoń)
– snake (wąż)

Razem z rodzicami powtórz nazwy zwierząt, których jeszcze nie zapamiętałeś:
– głośno,
– cicho,
– powoli,
– szybko,
– wysoko,
– nisko.

Zaśpiewaj piosenkę What do you hear? ( https://www.youtube.com/watch?v=YVgv1EFJZHc&t=110s ) (od 0:00 do 1:30 , później kontynuujemy piosenkę samodzielnie, dodając własne odgłosy i nazwy zwierząt).

Pobawcie się w Make animals noises – jedna osoba naśladuje odgłos zwierzęcia, druga odgaduje, jakie to zwierzę. Następnie zamieńcie się rolami.

Zagrajcie w The drawing game ze zwierzętami. Rodzic wydaje polecenia, dziecko rysuje, np.
– Draw one hippo.
– Draw two monkeys.
– Draw three giraffes.
– Draw four zebras.
– Draw five birds.
Następnie pokoloruj dowolnie swoje zwierzęta i powiedz po angielsku, jakie mają kolory. Postaraj się mówić pełnymi zdaniami, np. The monkeys are brown.

Wykonaj kartę pracy (facebook). Narysuj zwierzęta po śladach, następnie pokoloruj je wg poleceń rodzica, np.
– Abracadabra, abracadee, the tiger is blue, one, two, three!
– Abracadabra, abracadee, the elephant is red, one, two, three!
– Abracadabra, abracadee, the bird is green, one, two, three!
– Abracadabra, abracadee, the crocodile is pink, one, two, three! ‘

Na zakończenie zaśpiewajmy piosenkę Bye-bye.
Tick-tock, tick-tock,
Listen to the clock!
Tick-tock, tick-tock,
It’s time to stop!
Tick-tock, tick-tock,
Wave bye-bye!
Tick-tock, tick-tock,
It’s time to fly!

Życzę Wam dobrej zabawy!
Pozdrawiam,
Pani Grażynka

MARZEC

Drodzy Państwo,
Rozdział 3. poświęcony został ubraniom i pogodzie. Państwa dziecko poznało nazwy różnych rodzajów ubrań, które nosi się w zależności od pogody. Były to:
– hat (czapka),
– scarf (szalik),
– jumper (sweter),
– coat (kurtka/płaszcz),
– boots (kozaki),
– T-shirt (koszulka z krótkim rękawem),
– shorts (krótkie spodenki),
– trainers (trampki),
– socks (skarpetki).

Rodzaje pogody, jakie poznaliśmy na zajęciach, to:
– It’s windy (jest wietrznie),
– It’s raining (pada deszcz),
– It’s snowing (pada śnieg),
– It’s sunny (jest słonecznie).

Dzieci wysłuchały historyjki I’m cold, w której Cheeky i Rory spędzają dzień na zabawie w parku. Cheeky’emu robi się bardzo gorąco, zaczyna więc zdejmować ubrania. Nagła zmiana pogody zmusza go jednak do ponownego ubrania się. W ramach tej historyjki dziecko zapoznało się ze słowami cold (zimno) hot (gorąco).

Piosenki, które śpiewaliśmy, odgrywając ich treści, to Getting dressed oraz Hot and cold. Dzieci nabrały dużej pewności w odtwarzaniu związanych z nimi gestów. Poniżej zamieszczam teksty piosenek.

Getting dressed

I put my jumper on.
One, two, three.
I’m ready!
Let’s play.

I put my coat on.
One, two, three.
I’m ready!
Let’s play.

I put my hat on.
One, two, three.
I’m ready!
Let’s play.

I put my scarf on.
One, two, three.
I’m ready!
Let’s play.

Hot and cold

I’m cold, cold, cold!
I put my jumper on.
I’m cold, cold, cold!
I put my coat on.
I’m cold, cold, cold!

I’m hot, hot, hot!
I put my T-shirt on.
I’m hot, hot, hot!
I put my shorts on.
I’m hot, hot, hot!

Rano, podczas ubierania się, zapytajcie Państwo dziecko, jakie potrafi wymienić angielskie nazwy ubrań. Mam nadzieję, że Wasze dziecko miło wspomina czas spędzony podczas zajęć z Cheekym i jego przyjaciółmi.

STYCZEŃ

Szanowni Państwo,
Państwa dziecko ukończyło kolejny rozdział serii Cheeky Monkey. Tematem przewodnim rozdziału jest rodzina.

Poza nazwami członków rodziny, dziecko zapoznało się z pojęciami happy (radosny) i sad (smutny). Dzieci wysłuchały historyjki Baby is sad. Opowiada ona o niemowlęciu, które mimo późnej pory nie może zasnąć. Cała rodzina stara się ukołysać je do snu piosenkami, jednak dopiero wykonanie przez Cheeky’ego piosenki do historyjki sprawia dziecku radość i pozwala mu zasnąć.

Zajęciom towarzyszyło także śpiewanie piosenek związanych z tematem rozdziału, takich jak Close your eyes oraz Clap and be happy i odgrywanie ich treści.

W grudniu poświęciliśmy kilka zajęć na tematykę świąteczną. Dzieci poznały słownictwo, takie jak Christmas tree (choinka), bell (dzwonek), present (prezent), star (gwiazda), Father Christmas (Święty Mikołaj), stocking (skarpeta), gingerbread (pierniki). Rozmawialiśmy również na temat tradycji bożonarodzeniowych w krajach anglojęzycznych.

Zachęcam Państwa do śpiewania z dzieckiem piosenek poznanych na zajęciach.

Close your eyes

Close your eyes, (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this?
(odsłoń oczy)
It’s your daddy!
Blow a kiss.
(poślij buziaka)

Close your eyes, (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this?
(odsłoń oczy)
It’s your mummy!
Blow a kiss.
(poślij buziaka)

Close your eyes, (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this?
(odsłoń oczy)
It’s your sister!
Blow a kiss.
(poślij buziaka)

Close your eyes, (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this?
(odsłoń oczy)
It’s your brother!
Blow a kiss.
(poślij buziaka)

Clap and be happy

Clap, clap, clap (klaśnij 3 razy w dłonie)
Let’s be happy!
(narysuj uśmiech w powietrzu)
Brothers and sisters,
Mummy and daddy.

Jump, jump, jump. (podskocz 3 razy)
Let’s be happy!
(narysuj uśmiech w powietrzu)
Brothers and sisters,
Mummy and daddy.

Dance, dance, dance (tańcz)
Let’s be happy!
(narysuj uśmiech w powietrzu)
Brothers and sisters,
Mummy and daddy.

Życzę Państwu przyjemności z odkrywania postępów Waszego dziecka w nauce angielskiego.

Pozdrawiam serdecznie,
Grażyna Krygier

LISTOPAD

Szanowni Państwo,

Wasze dziecko z sukcesem ukończyło pierwszy rozdział podręcznika Cheeky Monkey 2. Zapoznało się z głównym bohaterem kursu, czyli małpką Cheeky, oraz jego przyjaciółmi: lwem Rorym, Tomem i Ellie. W ramach tego rozdziału Państwa dziecko poznało strukturę zajęć języka angielskiego, w tym piosenki Hello i Bye-bye, które sygnalizują początek i koniec każdej lekcji, a także inne stosowane rutynowo rymowanki.
Tematem przewodnim rozdziału są części ciała. Wasze dziecko wysłuchało historyjki What’s the matter?, w której Tom i Ellie odkryli, iż ciało Cheeky’ego jest pokryte czerwonymi plamami. Z tego powodu bohaterowie książki udali się na wizytę do lekarza. Po badaniu dłoni, rąk, stóp i nóg lekarz odkrył, że ślady na skórze Cheeky’ego nie są objawem choroby, a jedynie skutkiem wspinania się na drzewa wiśni. W ramach tej historyjki dziecko zapoznało się również z pojęciami “w górę” i “w dół”.
Podczas zajęć śpiewaliśmy również piosenki, takie jak My body czy Cheeky’s treetop dance. Każdej z nich towarzyszą odpowiednie gesty. Warto zachęcić dziecko, aby wspólnie z Wami śpiewało te piosenki w domu i pokazało Państwu, jak odgrywać ich treść.
Poniżej zamieszczam teksty piosenek, dzięki którym możecie utrwalać język angielski z dziećmi w domu.
My body 
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
And fingers and nose,
And tummy and toes,
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
Cheeky’s treetop dance
Swing your arms
Up in the tree.
Slide down,
Down the tree.
Swing your legs
Up in the tree.
Slide down,
Down the tree.
Stretch your hands
Up in the tree.
Slide down,
Down the tree.
Życzę Państwu i dzieciom wiele przyjemności z wspólnego utrwalania słownictwa poznanego na zajęciach języka angielskiego.
Pozdrawiam,
Grażyna Krygier

PAŹDZIERNIK

Szanowni Państwo,

W tym roku Wasze dziecko rozpoczęło swoją przygodę z językiem angielskim w towarzystwie sympatycznej małpki Cheeky – bohatera podręcznika Cheeky Monkey 2. Cheeky mieszka z rodzeństwem: Tomem i Ellie. Wraz ze swoim przyjacielem, lwem Rorym, przeżywa w swoim miasteczku różne przygody i spotyka wiele ciekawych postaci. Podczas pracy z kursem Cheeky Monkey 2 kontakt z żywym językiem zapewniają dzieciom historyjki, piosenki i zabawy, a także stymulujące gry i ćwiczenia. Dokładam wszelkich starań, by przygoda, jaką jest nauka języka angielskiego, była dla Państwa dziecka pozytywnym i dającym dużo radości doświadczeniem.
W każdym rozdziale Państwa dziecko będzie miało okazję zapoznać się z nową historyjką. Małpka Cheeky występuje we wszystkich opowieściach, a w niektórych przygodach towarzyszą jej również dzieci: Tom i Ellie, a także lew Rory. Historyjki dotyczą tematów związanych z codziennym życiem, tak by Państwa dziecko mogło odnieść je do swoich doświadczeń.
Dzieci będą czyniły stałe postępy w nauce. Na początkowych etapach nie należy od nich oczekiwać rozwiniętych wypowiedzi w języku angielskim. Istotą kursu Cheeky Monkey 2 jest przede wszystkim rozumienie języka. Wraz ze stopniowym otwieraniem się na nowe słownictwo i wyrażenia, dzieci zaczną reagować z większą pewnością i nabędą zdolność do samodzielnego formułowania prostych wypowiedzi w języku angielskim.
Serdecznie zachęcam Państwa do zaangażowania się z entuzjazmem w proces nauki Waszego dziecka, nawet jeśli nie znają Państwo języka angielskiego. Docenianie wysiłków, jakie dziecko wkłada w swoją pracę w domu i na zajęciach, pozytywnie wpłynie na jego motywację i pewność siebie.
Mam nadzieję, że obserwowanie, jak Państwa dziecko nabiera pewności siebie w języku angielskim, sprawi Państwu wiele radości.
Pozdrawiam,
Grażyna Krygier
Godło Orła Białego
Herb miasta Poznań
Samorząd Pomocniczy miasta Poznań