Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc kwiecień
Poznawanie zwyczajów regionalnych oraz ogólnopolskich odnoszących się do tradycji świąt Wielkanocnych.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Propagowanie postawy proekologicznej– szacunku i ochrony przyrody.
Kształtowanie szacunku dla ludzi wykonujących zawód pracownika służb komunalnych.
Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.
Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów proszę, dziękuję.
Uświadamianie sensu zdarzeń przyczynowo-skutkowych i umożliwianie przewidywania następstw.
Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.
Doskonalenie percepcji słuchowej– wyróżnianie samogłosek w nagłosie; przelicznie sylab w słowie.
Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.
Rozwijanie zainteresowania dziełami sztuki, tradycjami i obrzędami ludowymi swojego regionu.
Rozwijanie umiejętności związanych z poznawaniem świata zwierząt ze szczególnym uwzględnieniem zwierząt hodowlanych.
Kształtowanie umiejętności liczeni i działania na zbiorach.
Rozwijanie umiejętności dostrzegania i rozumienia rytmów.
Kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc marzec:
• Kształcenie wrażliwości estetycznej dzieci i umiejętności pozytywnego odbierania sztuki.
• Inspirowanie dzieci do wykonywania różnorodnych prac plastycznych według własnego pomysłu.
• Rozwijanie zdolności aktorskich i swobodnej ekspresji słownej podczas zabaw teatralnych i dramowych.
• Wzbogacenie wiedzy przyrodniczej o zwierzętach i ich cechach świadczących o dostosowaniu do środowiska, w którym żyją.
• Wzbudzanie uczuć empatycznych w stosunku do zwierząt i uświadomienie konieczności respektowania ich praw.
• Zapoznanie z potrzebami zwierząt i sposobami opieki nad nimi.
• Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za warunki życia posiadanych zwierząt.
• Doskonalenie umiejętności klasyfikowania zwierząt ze względu na różne kryteria.
• Wdrażanie do poszanowania świata przyrody i opiekuńczego stosunku do zwierząt.
• Budowanie pozytywnych relacji w grupie rówieśniczej opartych na wzajemnym zaufaniu i odpowiedzialności.
• Wyrabianie szacunku do dziedzictwa kulturowego i dbałości o najbliższe otoczenie.
• Kształcenie pozytywnej samooceny i wiary we własne możliwości.
• Wzmacnianie więzi emocjonalnych z rodziną i uświadomienie własnych powinności wobec najbliższych.
• Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny.
• Rozbudzenie zainteresowań przyrodniczych oraz chęci obserwowania otaczającego świata.
• Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla kwietnia oraz zachęcenie do prowadzenia kalendarza pogody.
• Wzbogacenie wiedzy na temat ptaków oraz uświadomienie potrzeby chronienia niektórych gatunków oraz zakładania budek lęgowych.
• Zakładanie hodowli w kąciku przyrody oraz nabieranie nawyku systematycznego dbania o nie i obserwowania ich.
• Doskonalenie umiejętności odczytywania informacji przedstawionych za pomocą symbolicznego zapisu
Dzień babci i dziadka


Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc luty
1. Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania oraz wypowiadania się na dany temat.
2. Używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki.
3. Rozwijanie umiejętności szeregowania
i klasyfikowania.
4. Zwrócenie uwagi na zdrowe odżywianie poprzez wspólne wykonywanie kanapek.
5. Poznanie pracy kucharki, nazywanie przedmiotów używanych w kuchni.
Wiersz m-ca: ,,Kuchareczka”
Kuchareczka mała
zupę gotowała.
Kroiła warzywa
do garnka wkładała.
Zupa już gotowa,
smaczna jest i zdrowa,
choć kucharka mała
jej nie próbowała.
Piosenka m-ca: ,,Eskimosek”
To jest mały Eskimosek
Ma czerwony z mrozu nosek
Ma kubraczek z futra foki
Co mu mocno grzeje boki
Szyła mama go synkowi
Kiedy tata ryby łowił.