Mali Akademicy

URODZINY OLI

URODZINY ZOSI

29 kwietnia świętowaliśmy DZIEŃ FLAGI 🇵🇱

Dzieci z gr. Małych Akademików wykonały pracę plastyczną pt. ,,Moja flaga” oraz kartę pracy ,,Polska”.

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ

  1. Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?

Dziecko:

  • poszerza wiedzę na temat rodzinnej miejscowości
  • uważnie słucha wiersza i wypowiada się na jego temat
  • wzbogaca słownictwo o wyrazy związane z pracą strażaka
  • wie na czym polega praca strażaka i dlaczego jest taka niebezpieczna
  • zna przyczyny powstawania pożarów
  • zna nr tel. do straży pożarnej
  • zna podstawowe wyposażenie strażaków ich strój
  • zna wybrane miejsca użyteczności publicznej
  • zna wybrane zabytki w Europie
  • Jak żyrafa myje szyję?

Dziecko:

  • nazywa zwierzę na podstawie odgłosu i wskazuje dziecko, które przywitało się z tym odgłosem
  • potrafi wymienić zwierzęta zamieszkujące stepy i sawannę
  • uważnie słucha piosenki, śpiewa jej zwrotkę
  • powtarza wylosowane głoski
  • naśladuje zachowanie goryla
  • zgodnie bawi się z kolegami
  • porównuje masę przedmiotów, rozumie działanie wagi szalkowej i waży przedmioty z jej wykorzystaniem
  • naśladuje ruchy i syczenie węża
  • zna wybrane gatunki roślin egzotycznych
  • Jak daleko pada jabłko od jabłoni?

Dziecko:

  • opowiada przed grupą o swojej mamie
  • dostrzega podobieństwo między sobą a członkami swojej rodziny
  • wykazuje szacunek w stosunku do swoich rodziców
  • przygotowuje prezenty dla bliskich
  • bogaci wiedzę na temat pszczół
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
  • Czego dzieci potrzebują do szczecia?

Dziecko:

  • poznaje znaczenie przyjaźni w życiu człowieka
  • rozumie rodzaj pokrewieństwa w rodzinie
  • rozwija koncentrację uwagi podczas działania
  • dostrzega podobieństwa i różnice wśród dzieci różnych narodowości
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
  • rozumie, że ludzie się różnią
  • wykonuje proste zabawki
  • bawi się z rówieśnikami zgodnie z poszanowaniem zasad

W piątek 22 kwietnia świętowaliśmy DZIEŃ ZIEMI 🌎 Z tej okazji odbył się pokaz EKO-MODY, na którym dzieci zaprezentowały swoje piękne własnoręcznie zrobione eko-stroje. Mali Akademicy z wielkim zaangażowaniem wykonali również pracę plastyczną pt. ,,Szczęśliwa Ziemia” oraz stworzyli własne eko-zabawki. Po południu wszystkie Dzieci dzielnie sprzątały najbliższą okolicę. 🌏

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc kwiecień

„CZYIM DOMEM JEST ŁĄKA?”

  • Odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu,
  • Śpiewa refren i zwrotkę piosenki,
  • Uczestniczy w Dniu Sportu – wie, co znaczy powiedzenie „Sport to zdrowie”,
  • Uczestniczy w Dniu Zdrowia – bierze udział w warsztatach stomatologicznych,
  • Wie, dlaczego powinno myć się ręce; zna właściwy sposób mycia rąk,
  • Naśladujew zabawie powitalnej zwierzęta zamieszkujące łąkę,
  • Słucha i rozpoznaje odgłosy żab oraz odgłosy dochodzące z łąki,
  • Bierze udział w tworzeniu mapy myśli Co wiesz o żabach?,
  • Bierze udział w quizie wiedzy o motylach,
  • Pozna produkty pszczelarskie w zabawie Skarby pszczół,
  • Pozna zasady bezpiecznego zachowania się w obecności owadów,
  • Tworzy pracę plastyczną „Na łące”,
  • Pozna rośliny będące pod ochroną,
  • Tworzy improwizację teatralną – Teatrzyk na łące,
  • Rozumie, czym jest przyjaźń; wie, że o prawdziwej przyjaźni świadczą czyny, nie słowa.

„JAKIE WZORY I KOLORY SĄ LUBIANE PRZEZ PISANKI?”

  • Odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu,
  • Wie, jak wygląda litera Ł, ł – potrafi ją zapisać,
  • Wie, czym jest Wielki Post i jak przygotowujemy się do świąt wielkanocnych; zna świąteczne dni: Wielki Czwartek, Wielki Piątek, Wielką Sobotę oraz Niedzielę Wielkanocną,
  • Śpiewa refren i zwrotkę piosenki Wielkanocne zamieszanie,
  • Tworzy siatkę pojęć Wesołych świąt! Ale których,
  • Pozna różne rodzaje pisanek,
  • Uczestniczy w eksperymentach z wykorzystaniem jajek,
  • Pozna zasady savoir-vivre’u,
  • Klasyfikuje kartki z życzeniami,
  • Wie, czym jest szacunek,
  • Tworzy kartkę z życzeniami wielkanocnymi.

„JAK BYĆ EKO?”

  • Odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu,
  • Wie, jak wygląda litera Z, z – potrafi ją zapisać,
  • Słucha piosenki Ekologiczne reggae i śpiewa ją,
  • Tworzy siatkę pojęć Parki narodowe,
  • Uczestniczy w zabawie: Akcja segregacja, Przygotowujemy śmieci do segregowania,
  • Poznaje źródła tak zwanej zielonej energii w zabawie Ekofarmy,
  • Pozna sylwetkę aktywistki, która działa na rzecz środowiska,
  • Przygotuje w grupie pojemnik do segregowania papieru,
    • Wie, co można zrobić, aby nie produkować dużej ilości śmieci,
  • Wie, dlaczego obchodzimy Światowy Dzień Ziemi,
  • Uczestniczy  w obchodach Dnia Ziemi – wspólnie sprząta najbliższą okolicę,
  • Samodzielnie tworzy zabawki z przedmiotów przeznaczonych do recyclingu,
  • Wie, jaka jest rola człowieka w życiu zwierząt,
  • Bierze udział w pokazie Eko-mody.

„KTO WYMYŚLIŁ NASZĄ FLAGĘ?”

  • Odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu,
  • Wie, jak wygląda litera Ż, ż – potrafi ją zapisać,
  • Pozna legendy: o Warsie i Sawie, bazyliszku oraz o powstaniu Gniezna,
  • Słucha hymnu Polski, śpiewa go i wie, jaką należy przyjąć wówczas postawę,
  •  Śpiewa refren i zwrotkę piosenki Moja Polsko,
  • Pozna symbole Polski: flagę, hymn i godło,
  • Tańczy poloneza,
  • Bierze udział w burzy mózgów – Jak świętować Dzień Flagi?,
  • Pozna pojęcie ojczyzna,
  • Wykona bransoletkę w kolorach narodowych,
  • Wie, dlaczego cierpliwość jest ważna i w jakich sytuacjach się przydaje,
  • Rozumie, czym jest uczciwość.

WYCIECZKA DO ,,ROGALOWE MUZEUM POZNANIA”

DZIEŃ KOBIET

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc marzec

DLACZEGO W MARCU JEST JAK W GARNCU?

Dziecko:

  • Dzieli  słowa na głoski, rozpoznaje i nazywa poznane litery
  • Odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu
  • Ćwiczy umiejętność dodawania i odejmowania
  • Aktywnie uczestniczy podczas zabaw ruchowych
  • Śpiewa refren i zwrotkę piosenki
  • Przedstawia gestem zjawisko pogodowe
  • Podaje określenia do zjawisk atmosferycznych
  • Wie, co to jest kataklizm
  • Przenosi papierowe krople na chmurki za pomocą słomek
  • Wie, w jaki sposób woda krąży w przyrodzie, poznaje znaczenie wody w środowisku oraz dla organizmów żywych
  • Dorysowuje do garnka marcowe elementy pogody
  • Zna wybrane pojęcia związane z pogodą
  • Wie, co to jest wiatromierz
  • Wie, że należy codziennie myć zęby i nie jeść zbyt dużo słodyczy, by były one zdrowe

GDZIE SIĘ UBIERA PANI WIOSNA?

DZIECKO:

  • Przebiera z zanieczyszczeń ziarna owsa
  • Uczestniczy w uroczystości Dnia Kobiet, ma szacunek do Kobiet
  • Pisze palcem na plecach kolegi głoskę usłyszana na początku lub na końcu słowa
  • Udaje ze jest motylem
  • Wymyśla nazwy ptaków rozpoczynające się na dana głoskę
  • Wie, które ptaki przylatują wiosna do Polski
  • Mówi, gdzie widziało wróbla
  • Zna tradycje związane z obchodami pierwszego dnia wiosny
  • Obserwuje hodowle fasolki i owsa
  • Zna charakterystyczne cechy wybranych kwiatów,
  • Zna etapy rozwoju tulipana

Z CZEGO TO JEST ZROBIONE?

Dziecko:

  • Wykonuje z wyrobionej gliny małe figurki
  • Wie, jakie są etapy przeobrażenia się gąsienicy w motyla
  • Wykonuje pasek kinetyczny zgodnie z instrukcją
  • Zna etapy powstawania chleba, ustala związki przyczynowo-skutkowe
  • Przestrzega ustalonych zasad podczas zabawy i prac ogrodniczych
  • Tworzy chałkę z masy solnej
  • Zna etapy powstawania sera

O CZYM MARZĄ ZWIERZĘTA?

Dziecko:

  • Ozdabia sylwetę Pani Wiosny kolorowymi kuleczkami z bibuły
  • Podaje oznaki wiosny
  • Opisuje cechy swojego ulubionego pupila
  • Liczy na konkretach w zakresie 10, rozwiązuje zagadki matematyczne
  • Wie, jak krąży woda w przyrodzie
  • Zna wybrane zwierzęta żyjące w polu i ich zwyczaje
  • Porusza się jak szybki zając i wolny żółw zgodnie z tempem muzyki
  • Wskazuje i nazywa zwierzęta zamieszkujące las
  • Wie, jakie zwierzęta mieszkają w różnych warstwach lasu
  • Słucha odgłosów lasu

 KTO OBRONI SŁONIA?

Dziecko:

  • Wie, jakie niezwykłe cechy posiadają wybrane zwierzęta
  • Naśladuje ruchem sposób poruszania zwierząt
  • Rozumie zasady podziały zwierząt na ssaki, gady, płazy, ryby, ptaki
  • Zna różne rodzaje umaszczenia zwierząt , wie, jakie znaczenie mają kolory w świecie zwierząt
  • Rozumie problem wymierania gatunków zwierząt
  • Wzbogaca wiadomości o zwierzętach będących pod ochrona

Podczas tygodnia pt. ,,Gdzie puka sztuka” Mali Akademicy zamienili się w prawdziwych artystów i wykonali pracę plastyczną ,,Jestem rzeźbiarzem”. Były także zabawy w teatr…🎭

DZIEŃ KOTA

WALENTYNKI

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PIZZY

URODZINY AGNIESZKI

URODZINY HELENKI

,,BYĆ JAK LEONARDO DA VINCI” – ZABAWA TWÓRCZA W WYNALAZCĘ.

SAMODZIELNE STWORZENIE SPADOCHRONU I SPRAWDZENIE, CZY SPEŁNIA SWOJĄ FUNKCJĘ.

,,JAKI ZAWÓD WYBRAĆ MAM?” – ZABAWY RUCHOWE PRZY PIOSENCE. WSPÓLPRACA W GRUPIE – TWORZENIE KOLAŻU NA TEMAT DANEGO ZAWODU.

POPOŁUDNIOWE ZAJĘCIA STOLICZKOWE DLA CHĘTNYCH- STWORZENIE SWOJEJ ,,EKOZABAWKI”

URODZINY MACIEJA

ZAŁOŻENIA DYDAKYCZNO – WYCHOWAWCZE LUTY 2022

TEMATY KOMPLEKSOWE: Kim będę, gdy dorosnę?, Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka?, Gdzie puka sztuka?, Co łączy kurę i dinozaura?

Dziecko:

  • Jest świadome, jakie zawody były potrzebne w przeszłości i jak się zmieniły wybrane zawody
  • Wie, jakie zawody są popularne obecnie
  •  Wie, kim jest wynalazca i czym jest wynalazek
  • Wie,  jak wygląda litera c, C
  • Wie,  co oznacza znak +
  • Prowadzi obserwację w czasie spaceru – Kto pracuje w naszej okolicy?
  • Uczestniczy w burzy mózgów na temat: Co to jest praca?
  • Wykona projekt spadochronu
  • Pozna ulubione postaci z dziecięcych baśni
  • Pozna, na czym polega zawód bibliotekarza
  • Jest świadome, jak można uwolnić książkę oraz,  jak przygotować własną książkę
  • Wie, jak wygląda litera p, P
  • Wie, jak wygląda cyfra 10
  • Wie, jakie są formy uczestnictwa w kulturze
  • Jest świadome, jak się należy zachowywać w teatrze, kinie, muzeum, w filharmonii
  • Pozna, jak przygotować własną rzeźbę
  • Wie, jak wygląda litera r, R
  • Wie, co oznacza znak –
  • Wie, czym jest land art oraz tworzy własną kompozycję z materiałów naturalnych
  • Pozna, jakimi zwierzętami były dinozaury
  • Wie, dlaczego dinozaury wyginęły
  • Jest świadome, że wciąż żyją zwierzęta podobne do dinozaurów
  • Pozna zawód paleontologa
  • Stworzy kilkuetapową grupową kompozycję plastyczno-techniczną „Park jurajski”

WIGILIA U MAŁYCH AKADEMIKÓW

Założenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc styczeń

Czy można cofnąć czas?

Dziecko:

  • Pokazuje ruchem postanowienia noworoczne
  • Rysuje swoje marzenie
  • Poznaje historyczne sposoby mierzenia czasu i współczesne sposoby pomiaru czasu
  • Odczytuje pełne godziny z modelu zegara
  • Dzieli słowa na głoski, rozpoznaje i nazywa poznane litery
  • Przekształca literę na rysunek
  • Przyjmuje rolę dnia albo nocy w zabawie
  • Poznaje przyczyny następstwa dnia i nocy
  • Zna pory roku i ich kolejność, zna zjawiska charakterystyczne dla danej pory roku
  • Poznaje nazwy miesięcy i ich kolejność

Kto jest kucharzem leśnych zwierząt?

Dziecko:

  • Ogląda książki i filmy o ptakach
  • Liczy w dostępnym mu zakresie, rozpoznaje i nazywa zapis cyfrowy liczby 8
  • Poznaje zawartość torby ornitologa
  • Zdobywa informacje o wybranych zwierzętach leśnych
  • Wie, czym zajmuje się leśniczy
  • Naśladuje lot ptaka
  • W grupie układa z ciała ptaka cudaka zgodnie z instrukcją

Kto to taki: mama mamy, tata taty?

Dziecko:

  • Liczy w dostępnym mu zakresie, rozpoznaje i nazywa zapis cyfrowy liczby 9
  • Na przerwę w muzyce rysuje laurkę
  • Śpiewa piosenkę, wykonując ustalone ruchy
  • Odnajduje znane liczby na miarce krawieckiej, mierzy przedmioty
  • Przygotowuje prezent dla babci i dziadka
  • Gra na instrumencie perkusyjnym
  • Bierze udział w przedstawieniu z okazji Dnia Babci i Dziadka

Dlaczego pewien czwartek jest tłusty?

Dziecko:

  • Ilustruje ruchem wygląd stroju karnawałowego
  • Tworzy projekt stroju karnawałowego z upcyklingu, wykonuje strój karnawałowy z upcyklingu oraz prezentuje go grupie
  • Reaguje na komunikaty ruchowe dyrygenta
  • Poznaje muzykę latynoamerykańską
  • Podnosi do góry balon z wymienionym znakiem
  • Zna tradycję tłustego czwartku
  • Tworzy pracę plastyczną z wykorzystaniem masy solnej
  • Poznaje nietypowe produkty spożywcze zawierające cukier

Urodziny Wiktora

Urodziny Mateusza

Zabawy ze śniegiem

UBIERAMY CHOINKĘ

BAJKOWY KALENDARZ ADWENTOWY

DZIEŃ GÓRNIKA

Zabawy w ogródku przedszkolnym

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

Co cieszy Mikołaja?

Dziecko:

  • Wypowiada się na temat opowiadania
  • Dzieli słowa na głoski, rozpoznaje i nazywa poznane litery
  • Przestrzega ustalonych zasad podczas zabawy
  • Uważnie słucha piosenki i śpiewa jej refren
  • Rozpoznaje przedmiot za pomocą dotyku i go opisuje
  • Przelicza oczka na kostkach gry
  • Liczy w dostępnym zakresie
  • Rozpoznaje i nazywa zapis cyfrowy liczby 7
  • Poznaje pracę górnika oraz elementy jego stroju galowego
  • Wie, na czym polega praca wolontariusza

Jakie sporty uprawia Pani Zima?

Dziecko:

  • Wymienia nawy dni tygodnia
  • Wykonuje układ ruchowy do piosenki
  • Formułuje i sprawdza hipotezy badawcze
  • Poznaje właściwości śniegu
  • Wykonuje pracę plastyczną w technice farbującej bibuły
  • Ilustruje ruchem słowa nauczyciela
  • Buduje zdania z wykorzystaniem spójników a, i

O czym w święta każdy z nas pamięta?

Dziecko:

  • Wymienia sposoby przygotowywania się do świąt
  • Maluje na kartce pędzelkiem zamoczonym  w wodzie
  • Podaje słowo rozpoczynające się na sylabę znajdującą się na kartoniku
  • Porównuje liczebność zbiorów, stosując znaki >,<,=
  • Przesuwa gwiazdki dmuchając na nie
  • Rozpoznaje produkty, rozpoznaje je na podstawie wrażeń sensorycznych
  • Poznaje wybrane tradycje bożonarodzeniowe oraz ich znaczenie symboliczne
  • Podaje właściwości chemiczne wybranych produktówo spożywczych
  • Współdziała z kolegami podczas wykonania łańcucha na choinkę
  • Wspólnie z grupą śpiewa kolędy, bierze udział w tradycyjnych obchodach świątecznych

Który żywioł jest najważniejszy ?

Dziecko:

  • Poznaje cechy charakterystyczne żywiołu, jakim jest ogień
  • Wie, jaką rolę odgrywa ogień w życiu człowieka
  • Wyjaśnia znaczenie powiedzenia ,,Igrać z ogniem”
  • Podaje słowo kończące się na ostatnią głoskę wypowiedzianego słowa
  • Poznaje cechy charakterystyczne żywiołu, jakim jest woda
  • Wie, jaką rolę odgrywa woda w życiu człowieka
  • Wyjaśnia znaczenie powiedzenia ,,Wyglądać jak dwie krople wody”
  • Poznaje cechy charakterystyczne żywiołu, jakim jest ziemia
  • Poznaje podwójne znaczenie słowa ziemia
  • Poznaje cechy charakterystyczne żywiołu, jakim jest powietrze
  • Zna rolę powietrza w życiu człowieka

Zabawy swobodne w wybranych kącikach zainteresowań

Poznajemy literę E

Dzień Pluszowego Misia

DZIEŃ POSTACI Z BAJEK

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD

Dlaczego nawet superbohater ma obowiązki?

Dziecko:

  • dzieli słowa na głoski, rozpoznaje i nazywa poznane litery (t, T),
  • wymienia nazwy wybranych członków rodziny i relacje między nimi,
  • rozpoznaje i nazywa trójkąt,
  • uczestniczy w muzycznych zabawach grupowych, powtarza określone rytmy,
  • poznaje różnice między miastem a wsią,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.

Co powinien wiedzieć każdy Polak?

Dziecko:

  • Zna legendę o Lechu, Czechu i Rusie,
  • dzieli słowa na głoski, rozpoznaje i nazywa poznane litery (i, I),
  • liczy w dostępnym mu zakresie, rozpoznaje i nazywa zapis cyfrowy liczby 5,
  • zna wybrane walory turystyczne Polski (góry, morze, zabytki, np. Syrenka Warszawska, Smok Wawelski),
  • wymienia nazwiska znanych Polaków,
  • wymienia nazwy wybranych państw sąsiadujących z Polską,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.

Czy Kujawiak może tańczyć krakowiaka?

Dziecko:

  • dzieli słowa na głoski, rozpoznaje i nazywa poznane litery (d, D),
  • liczy w dostępnym mu zakresie, rozpoznaje i nazywa zapis cyfrowy liczby 0,
  • stosuje znaki: >, < , =,
  • wymienia charakterystyczne dla niektórych regionów stroje ludowe oraz tańce,
  • wymienia nazwy wybranych polskich miast,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.

Gdzie można spotkać Małą Niedźwiedzicę i Wielką Niedźwiedzicę?

Dziecko:

  • nazywa wybrane gwiazdozbiory (Wielka Niedźwiedzica, Mała Niedźwiedzica),
  • dzieli słowa na głoski, rozpoznaje i nazywa poznane litery (k, K),
  • liczy w dostępnym mu zakresie, rozpoznaje i nazywa zapis cyfrowy liczby 6,
  • zna sposoby wyznaczania kierunku,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.

DZIEŃ DYNI

BAL JESIENI

PODCZAS ZAJĘĆ Z GIMNASTYKI KOREKCYJNO-KOMPENSCYJNEJ MALI AKADEMICY WZMACNIAJĄ MIĘŚNIE GÓRNEJ PARTII CIAŁA

DZIEŃ KROPKI

20 września z okazji Dnia Przedszkolaka najstarszą grupę naszego przedszkola odwiedziły alpaki. Te niezwykłe zwierzęta podobne do lamy są doskonałymi zwierzęcymi terapeutami o dużej wrażliwości i empatii. Przedszkolaki miały okazję poznać różnice między alpakami a lamami, a także dowiedzieć się skąd pochodzą, w jakim celu są hodowane oraz jak należy o nie dbać. Podczas zajęć Akademicy mogli pogłaskać przytulić i nakarmić zwierzęta.

Wirtualny spacer

Skip to content

Ta strona korzysta z plików cookies. więcej informacji

Ta strona korzysta z plików cookies, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli będziesz nadal korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuję”, wyrażasz na to zgodę.

Zamknij