Żabki

Przygotowania do Wielkiej Nocy – tworzymy swoje skarby na kiermasz wielkanocny!

W końcu można udać się na plac zabaw i bawić się na całego!

Żabki witają wiosnę i zamieniają się w ogrodników – już niedługo będziemy zajadać swój szczypiorek!

Mobilne Planetarium 👨‍🚀👩‍🚀

Teatr Mozaika 🎭

Żabki nie próżnują i na wycieczki wybierają się w KOSMOS! Hełm jest, rakieta jest – można wyruszać!

Jak Pan Kleks kiedyś powiedział “”No, a teraz zażyjmy sobie piegów. Piegi znakomicie działają na rozum i chronią od kataru.” – co więc zrobiły Żabki? Zażyły sobie kilka piegów dla zdrowotności ! 🙂

Walentynki w “Żabkach”.

Żabki wiedzą, że zima to dla ptaków trudny czas, dlatego starają się im pomagać. Dzieci narysowały swoje karmniki, a także konstruowały je z różnorodnego materiału.

Żabki, gdy nie uczą się pilnie, stają się artystami. Kreatywność Żabek naprawdę zaskakuje!

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY

Bloki tematyczne – styczeń 2022

  1. Mijają dni, miesiące, lata ……..

Dziecko:

– dostrzega rytmiczność występującą w przyrodzie

– rozumie następstwo dni i nocy

– poznaje zwyczaj uroczystego powitania Nowego Roku

– jest świadome swojego wieku

– rozpoznaje emocje (smutek, radość)

– rozwija empatię

2. Zima i zwierzęta

Dziecko:

– rozpoznaje niektóre ptaki

– poznaje sposoby pomagania zwierzętom (wyrabianie postawy opiekuńczej)

– liczy w dostępnym dla siebie zakresie

– układa rytmy

– rozpoznaje figury geometryczne

– dzieli rytmicznie słowa na sylaby

– rozwija motorykę małą

3. Dla babci i dziadka

Dziecko:

– wie, że należy okazywać szacunek osobom starszym

– czerpie radość z przygotowania niespodzianki dla najbliższych

– słucha z uwagą czytany tekst, odpowiada na pytania

– rozwija pamięć słuchową (recytuje wiersz)

– rozwija umiejętność liczenia w zakresie 7 z zastosowaniem liczebników głównych

– rozwija ogólną sprawność ruchową

4. Zabawa w teatr

Dziecko:

– rozwija kreatywność poprzez podejmowanie działań ruchowych, językowych, plastycznych, muzycznych, parateatralnych

– zdobywa wiedzę związaną z pojęciem „teatr”

– próbuje odgrywać role w zabawach dramowych

– rozwija pewność siebie i poczucie własnej wartości

– ilustruje ruchem muzykę

Bloki tematyczne na miesiąc grudzień:

1.Jak wyglądał świat przed milionami lat

Dziecko:

  • rozpoznaje dinozaury na obrazkach; słucha z uwagą czytanego tekstu;
  • tworzy improwizacje ruchowe do opowiadania i melodii
  • liczy w zakresie 3 w aspekcie głównym; liczy w zakresie 3 w aspekcie porządkowym; stosuje pojęcia: duży, większy, największy
  • wie, dlaczego wyginęły dinozaury
  • słucha utworu literackiego i wypowiada się na jego temat

2. Idzie zima ze śniegiem

Dziecko:

  • rozpoznaje zimę na obrazkach; słucha z uwagą czytanego tekstu;
  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania
  • gra akompaniament na grzechotce lub na kołatce
  • segreguje zabawki według rodzaju; dzieli słowa rytmicznie (na sylaby)
  • porównuje ubrania różnego typu (zarówno w książkach, jak i w rzeczywistości); ozdabia rysunek czapki i szalika; segreguje ubrania ze względu na ich przydatność zimą
  • wymienia wybrane elementy zimowej pogody

3 i 4. Idą święta

Dziecko:

  • wymienia tradycje i zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia;
  • słucha z uwagą czytanego tekstu; odpowiada na pytania dotyczące opowiadania
  • śpiewa refren piosenki; rozróżnia kształty i wzory na bombkach; wie, że dekorujemy choinkę
  • nazywa tradycje świąteczne przedstawione na obrazkach
  • odpowiada na pytania dotyczące utworu; wymienia tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia

11 listopada to bardzo ważna data dla każdego Polaka. My mamy dopiero 4 lata, ale już wiemy, jak powinno obchodzić się Święto Niepodległości. Wiemy jak wygląda godło Polski, flaga, a także nauczyliśmy się połowy hymnu – do końca naszego pobytu w przedszkolu nauczymy się go w całości – uroczyście obiecujemy!!!!

Bloki tematyczne – listopad 2021r.

  1. Rodzina – największy skarb

Dziecko:

– dostrzega znaczenie rodziny

– słucha z uwagą czytanego tekstu

– wskazuje i nazywa części swego ciała

– ćwiczy pamięć poprzez zapamiętywanie krótkich rymowanek

– zgodnie współpracuje w kilkuosobowym zespole

  • Mój dom – moja ojczyzna

Dziecko:

– rozpoznaje symbole narodowe

– potrafi zaśpiewać I zwrotkę hymnu

– rozpoznaje podstawowe figury geometryczne

– potrafi odwzorować proste kształty

– rozpoznaje i nazywa pomieszczenia znajdujące się w domu

  • Moje prawa i obowiązki

Dziecko:

– jest świadome swoich praw i obowiązków; potrafi je nazwać

– wie, w jaki sposób może pomagać innym

– segreguje przedmioty wg podanej cechy

– stosuje określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni

– przelicza elementy zbioru, porównuje liczebność

  • Moje zdrowie i bezpieczeństwo

Dziecko:

– podaje numer alarmowy 112

– wymienia sposoby dbania o zdrowie

– wymienia akcesoria potrzebne do dbania o czystość

– wie jak się zachować w sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu (np. zaczepka przez obcą osobę)

– potrafi przedstawić się imieniem i nazwiskiem

– rozwija sprawność manualną (kreślenie wzorów grafomotorycznych)

Jesienny bal

Tanecznym korowodem weszliśmy do krainy Pani Jesieni, gdzie prezentowaliśmy nasze stroje, bawiliśmy się i tańczyliśmy.  To był bardzo udany dzień!!!

Dzień Chłopaka w Żabkach przebiegł z uśmiechem na twarzy. Były laurki, przytulasy i pełno zabaw! Każdy z naszych Żabkowych chłopców wyszedł ze złotym medalem!

W Żabkach jesień zagościła na dobre! Z naszego kącika jesiennego tworzymy super zabawy! Dzięki kasztanom, żołędziom czy liściom ćwiczymy segregowanie, liczenie, układanie kształtów. Urządziliśmy również grzybobranie w przedszkolu i przy okazji nauczyliśmy się, których grzybów trzeba unikać! Oprócz ich zbierania był też czas na ich rysowanie (przy okazji wykorzystując naszą tablicę).

ZAŁOŻENIA NA PAŹDZIERNIK

Tematy kompleksowe

  1. Idzie jesień.. przez ogród i sad
  2. Idzie jesień… do zwierząt
  3. Co z czego otrzymujemy?
  4. Idzie jesień…. z deszczem

Cele ogólne:

  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców i warzyw
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie zmysłu węchu, wzbogacanie doświadczeń smakowych, przezwyciężanie niechęci do jedzenia nieznanych potraw
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników
  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach, uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: orientacyjno-porządkowych, z elementem czworakowania, skoku i podskoku, bieżnych oraz organizowanych metodą opowieści ruchowej
  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela
  • poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy na przykładzie jeża, wiewiórki, bociana
  • tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż)
  • uczestniczenie w zabawach w kąciku muzycznym; poznawanie grzechotki, kołatki, bębenka, tamburynu
  • zapoznanie z etapami powstawania chleba
  • rozwijanie sprawności rąk (małej motoryki)
  • rozwijanie koncentracji uwagi
  • łączenie w pary obrazków zwierząt z produktami uzyskiwanymi w gospodarstwie
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie, w bliskim otoczeniu przedszkola
  • wprowadzenie do ekologii – szanowanie wody, niemarnowanie jej
  • uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badaniu tonięcia i pływania ciał
  • słuchanie i rozpoznawanie odgłosów dochodzących z otoczenia

Dni nietypowe:

1 października – Światowy Dzień Muzyki

16 października – Światowy Dzień Chleba

18 października – Dzień Poczty Polskiej (Dzień Listonosza)

Dzień Przedszkolaka w grupie Żabek.

Od samego rana było bardzo wesoło w naszej sali – dzieci w piżamkach, a pani ……..we fioletowych włosach!!!!  Były tańce, zabawy z balonikami, śpiewanie piosenek.  Znalazł się również czas na ćwiczenia w naszych książeczkach – wszystkie Żabki miały kolorowe paluszki, a  na koniec – krótki seans filmowy z Franklinem. Na pamiątkę tego dnia, każde dziecko otrzymało okolicznościowy medal!!

WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM!!!

Rozpoczynamy kolejny rok przygód w Akademii Pana Kleksa!!!

Do naszej grupy dołączyli: Julka, Agatka, Emilka, Ola i Wiktor. Bardzo się cieszymy, że wspólnie będziemy się bawić , uczyć i ………..figlować!!!!

Ten wspaniały czas spędzimy w odświeżonej (przez tatę Igi) sali!

Popatrzcie jaka jest piękna!!!!

Wirtualny spacer

Skip to content