Przygotowania do Wielkiej Nocy – tworzymy swoje skarby na kiermasz wielkanocny!
W końcu można udać się na plac zabaw i bawić się na całego!
Żabki witają wiosnę i zamieniają się w ogrodników – już niedługo będziemy zajadać swój szczypiorek!
Mobilne Planetarium 👨🚀👩🚀
Teatr Mozaika 🎭
Żabki nie próżnują i na wycieczki wybierają się w KOSMOS! Hełm jest, rakieta jest – można wyruszać!
Jak Pan Kleks kiedyś powiedział “”No, a teraz zażyjmy sobie piegów. Piegi znakomicie działają na rozum i chronią od kataru.” – co więc zrobiły Żabki? Zażyły sobie kilka piegów dla zdrowotności !
Walentynki w “Żabkach”.
Żabki wiedzą, że zima to dla ptaków trudny czas, dlatego starają się im pomagać. Dzieci narysowały swoje karmniki, a także konstruowały je z różnorodnego materiału.
Żabki, gdy nie uczą się pilnie, stają się artystami. Kreatywność Żabek naprawdę zaskakuje!





ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY

Bloki tematyczne – styczeń 2022
- Mijają dni, miesiące, lata ……..
Dziecko:
– dostrzega rytmiczność występującą w przyrodzie
– rozumie następstwo dni i nocy
– poznaje zwyczaj uroczystego powitania Nowego Roku
– jest świadome swojego wieku
– rozpoznaje emocje (smutek, radość)
– rozwija empatię
2. Zima i zwierzęta
Dziecko:
– rozpoznaje niektóre ptaki
– poznaje sposoby pomagania zwierzętom (wyrabianie postawy opiekuńczej)
– liczy w dostępnym dla siebie zakresie
– układa rytmy
– rozpoznaje figury geometryczne
– dzieli rytmicznie słowa na sylaby
– rozwija motorykę małą
3. Dla babci i dziadka
Dziecko:
– wie, że należy okazywać szacunek osobom starszym
– czerpie radość z przygotowania niespodzianki dla najbliższych
– słucha z uwagą czytany tekst, odpowiada na pytania
– rozwija pamięć słuchową (recytuje wiersz)
– rozwija umiejętność liczenia w zakresie 7 z zastosowaniem liczebników głównych
– rozwija ogólną sprawność ruchową
4. Zabawa w teatr
Dziecko:
– rozwija kreatywność poprzez podejmowanie działań ruchowych, językowych, plastycznych, muzycznych, parateatralnych
– zdobywa wiedzę związaną z pojęciem „teatr”
– próbuje odgrywać role w zabawach dramowych
– rozwija pewność siebie i poczucie własnej wartości
– ilustruje ruchem muzykę
Bloki tematyczne na miesiąc grudzień:
1.Jak wyglądał świat przed milionami lat
Dziecko:
- rozpoznaje dinozaury na obrazkach; słucha z uwagą czytanego tekstu;
- tworzy improwizacje ruchowe do opowiadania i melodii
- liczy w zakresie 3 w aspekcie głównym; liczy w zakresie 3 w aspekcie porządkowym; stosuje pojęcia: duży, większy, największy
- wie, dlaczego wyginęły dinozaury
- słucha utworu literackiego i wypowiada się na jego temat
2. Idzie zima ze śniegiem
Dziecko:
- rozpoznaje zimę na obrazkach; słucha z uwagą czytanego tekstu;
- odpowiada na pytania dotyczące opowiadania
- gra akompaniament na grzechotce lub na kołatce
- segreguje zabawki według rodzaju; dzieli słowa rytmicznie (na sylaby)
- porównuje ubrania różnego typu (zarówno w książkach, jak i w rzeczywistości); ozdabia rysunek czapki i szalika; segreguje ubrania ze względu na ich przydatność zimą
- wymienia wybrane elementy zimowej pogody
3 i 4. Idą święta
Dziecko:
- wymienia tradycje i zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia;
- słucha z uwagą czytanego tekstu; odpowiada na pytania dotyczące opowiadania
- śpiewa refren piosenki; rozróżnia kształty i wzory na bombkach; wie, że dekorujemy choinkę
- nazywa tradycje świąteczne przedstawione na obrazkach
- odpowiada na pytania dotyczące utworu; wymienia tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia
11 listopada to bardzo ważna data dla każdego Polaka. My mamy dopiero 4 lata, ale już wiemy, jak powinno obchodzić się Święto Niepodległości. Wiemy jak wygląda godło Polski, flaga, a także nauczyliśmy się połowy hymnu – do końca naszego pobytu w przedszkolu nauczymy się go w całości – uroczyście obiecujemy!!!!






Bloki tematyczne – listopad 2021r.
- Rodzina – największy skarb
Dziecko:
– dostrzega znaczenie rodziny
– słucha z uwagą czytanego tekstu
– wskazuje i nazywa części swego ciała
– ćwiczy pamięć poprzez zapamiętywanie krótkich rymowanek
– zgodnie współpracuje w kilkuosobowym zespole
- Mój dom – moja ojczyzna
Dziecko:
– rozpoznaje symbole narodowe
– potrafi zaśpiewać I zwrotkę hymnu
– rozpoznaje podstawowe figury geometryczne
– potrafi odwzorować proste kształty
– rozpoznaje i nazywa pomieszczenia znajdujące się w domu
- Moje prawa i obowiązki
Dziecko:
– jest świadome swoich praw i obowiązków; potrafi je nazwać
– wie, w jaki sposób może pomagać innym
– segreguje przedmioty wg podanej cechy
– stosuje określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni
– przelicza elementy zbioru, porównuje liczebność
- Moje zdrowie i bezpieczeństwo
Dziecko:
– podaje numer alarmowy 112
– wymienia sposoby dbania o zdrowie
– wymienia akcesoria potrzebne do dbania o czystość
– wie jak się zachować w sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu (np. zaczepka przez obcą osobę)
– potrafi przedstawić się imieniem i nazwiskiem
– rozwija sprawność manualną (kreślenie wzorów grafomotorycznych)
Jesienny bal
Tanecznym korowodem weszliśmy do krainy Pani Jesieni, gdzie prezentowaliśmy nasze stroje, bawiliśmy się i tańczyliśmy. To był bardzo udany dzień!!!






Dzień Chłopaka w Żabkach przebiegł z uśmiechem na twarzy. Były laurki, przytulasy i pełno zabaw! Każdy z naszych Żabkowych chłopców wyszedł ze złotym medalem!







W Żabkach jesień zagościła na dobre! Z naszego kącika jesiennego tworzymy super zabawy! Dzięki kasztanom, żołędziom czy liściom ćwiczymy segregowanie, liczenie, układanie kształtów. Urządziliśmy również grzybobranie w przedszkolu i przy okazji nauczyliśmy się, których grzybów trzeba unikać! Oprócz ich zbierania był też czas na ich rysowanie (przy okazji wykorzystując naszą tablicę).





ZAŁOŻENIA NA PAŹDZIERNIK
Tematy kompleksowe
- Idzie jesień.. przez ogród i sad
- Idzie jesień… do zwierząt
- Co z czego otrzymujemy?
- Idzie jesień…. z deszczem
Cele ogólne:
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców i warzyw
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie zmysłu węchu, wzbogacanie doświadczeń smakowych, przezwyciężanie niechęci do jedzenia nieznanych potraw
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników
- słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii
- uczestniczenie we wspólnych zabawach, uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: orientacyjno-porządkowych, z elementem czworakowania, skoku i podskoku, bieżnych oraz organizowanych metodą opowieści ruchowej
- skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela
- poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy na przykładzie jeża, wiewiórki, bociana
- tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż)
- uczestniczenie w zabawach w kąciku muzycznym; poznawanie grzechotki, kołatki, bębenka, tamburynu
- zapoznanie z etapami powstawania chleba
- rozwijanie sprawności rąk (małej motoryki)
- rozwijanie koncentracji uwagi
- łączenie w pary obrazków zwierząt z produktami uzyskiwanymi w gospodarstwie
- rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie, w bliskim otoczeniu przedszkola
- wprowadzenie do ekologii – szanowanie wody, niemarnowanie jej
- uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badaniu tonięcia i pływania ciał
- słuchanie i rozpoznawanie odgłosów dochodzących z otoczenia
Dni nietypowe:
1 października – Światowy Dzień Muzyki
16 października – Światowy Dzień Chleba
18 października – Dzień Poczty Polskiej (Dzień Listonosza)










Dzień Przedszkolaka w grupie Żabek.
Od samego rana było bardzo wesoło w naszej sali – dzieci w piżamkach, a pani ……..we fioletowych włosach!!!! Były tańce, zabawy z balonikami, śpiewanie piosenek. Znalazł się również czas na ćwiczenia w naszych książeczkach – wszystkie Żabki miały kolorowe paluszki, a na koniec – krótki seans filmowy z Franklinem. Na pamiątkę tego dnia, każde dziecko otrzymało okolicznościowy medal!!
WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM!!!
Rozpoczynamy kolejny rok przygód w Akademii Pana Kleksa!!!
Do naszej grupy dołączyli: Julka, Agatka, Emilka, Ola i Wiktor. Bardzo się cieszymy, że wspólnie będziemy się bawić , uczyć i ………..figlować!!!!
Ten wspaniały czas spędzimy w odświeżonej (przez tatę Igi) sali!
Popatrzcie jaka jest piękna!!!!