Język angielski – Przyrodnicy

28.04.2021
I’m hungry – story time

Przywitajmy się piosenką “Hi!”

Przypomnijcie sobie nazwy poznanych produktów spożywczych:
– banana (banan),
– apple (jabłko),
– tomatoe (pomidor),
– sandwich (kanapka),
– sausage (kiełbasa),
– egg (jajko),
– cake (ciasto),
– ice-cream (lody),
– milkshake (koktajl mleczny).

Odegrajcie rymowankę “Cheeky’s jungle gym”.

Zagrajcie w “Pictionary” – jedna osoba rysuje produkt spożywczy, druga odgaduje. Nazywajcie ubrania po angielsku.

Obejrzyjcie matę (mail). Jak myślicie: Where’s Cheeky going today? – Gdzie Cheeky dziś pójdzie?
Is Cheeky going to the school? – No, not today!
Is Cheeky going to the playground? – No, not today!
Is Cheeky going to the restaurant? – Yes, Cheeky’s going to the restaurant!

Powiedzcie rymowankę “Let’s go”.

Wysłuchajcie historyjki “I’m hungry” (mail).

Opowiedzcie, co wydarzyło się w historyjce. Spróbujcie używać jak najwięcej angielskich zwrotów.

Zaśpiewaj piosenkę “Are you hungry?” ( https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0 ) (pierwsze 2 zwrotki zaśpiewajcie z utworem, następnie samodzielnie dodajcie zwrotki o lodach – ice-cream, cieście – cake i ciasteczku – biscuit).

Pożegnajmy się piosenką “Bye-bye Cheeky”.

26.04.2021
Are you hungry?

Przywitajmy się piosenką “Hi!”

Przypomnij sobie piosenkę “Getting dressed”. Zaśpiewaj i zatańcz.

I put my jumper on.
One, two, three.
I’m ready!
Let’s play.

I put my coat on.
One, two, three.
I’m ready!
Let’s play.

I put my hat on.
One, two, three.
I’m ready!
Let’s play.

I put my scarf on.
One, two, three.
I’m ready!
Let’s play.

Pobawcie się w “I’m hungry”. Jedna osoba mówi I’m hungry, druga proponuje jej, co może zjeść. Przypomnijcie sobie w ten sposób wszystkie poznane przez nas nazwy produktów spożywczych:
– banana (banan),
– apple (jabłko),
– sandwich (kanapka),
– cake (ciasto),
– biscuit (ciasteczko),
– ice-cream (lody).

Zaśpiewaj piosenkę “Bananas on my plate”.

Bananas on my plate
Bananas on my plate
One, two, one, two
Bananas on my plate

Sandwiches on my plate
Sandwiches on my plate
One, two, one, two
Sandwiches on my plate

Apples on my plate
Apples on my plate
One, two, one, two
Apples on my plate

Bananas, sandwiches, apples!

Pobawcie się w “Charades” (kalambury) – jedna osoba pokazuje gestami produkt spożywczy, druga odgaduje. Następnie zamieńcie się rolami.

Poznaj piosenkę “Are you hungry?” ( https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0 ) (pierwsze 2 zwrotki zaśpiewajcie z utworem, następnie samodzielnie dodajcie zwrotki o kanapce – sandwich, lodach – ice-cream, cieście – cake i ciasteczku – biscuit).

Zaśpiewaj piosenkę “Big and small”.

Big tummy, big tummy
Pointing at you!
Big tummy, big tummy
Pointing at you!
Small ears, small ears
Listening to you!
Small ears, small ears
Listening to you!
Big eyes, big eyes
Looking at you!
Big eyes, big eyes
Looking at you!
Small toes, small toes
Walking to you!
Small toes, small toes
Walking to you!

Pobaw się w “Big sandwich/small sandwich”. Udawaj, że jesz:
– Small sandwich,
– Big biscuit,
– Big cake,
– Small apple,
– Big banana,
– Small ice-cream.

Odegraj rymowankę “Cheeky’s jungle gym”.

Pożegnajmy się piosenką “Bye-bye Cheeky”.

14.04.2021
What’s on the mat today?

Przywitajmy się piosenką “Hi”.


Zaśpiewaj piosenkę “What do you hear?”.
Postaraj się wykorzystać wszystkie poznane zwierzęta:
– cat (kot)
– dog (pies)
– bird (ptak)
– bear (niedźwiedź)
– lion (lew)
– monkey (małpa)
– duck (kaczka)
– cow (krowa)
– horse (koń)
– sheep (owca)

Pokoloruj kaczkę i “pobrudź ją” – rodzic rysuje na kartce kontur kaczki. Dziecko koloruje kaczkę na żółto. Powiedzcie razem: “a clean duck”.
Następnie potnijcie brązowy papier pakowy/papier do pieczenia na małe kawałki i przyklejcie je na kaczkę. Powiedzcie: “a dirty duck”.

Zaśpiewaj piosenkę “Dirty hands”.

Look at my dirty hands, (pokaż dłonie)
Dirty hands, dirty hands.(pokaż dłonie)
Look at my dirty hands. (pokaż dłonie)
Yuk, yuk, yuk! (zrób skrzywioną minę)

This is the way I wash my hands, (udawaj, że myjesz ręce)
Wash my hands, wash my hands. (udawaj, że myjesz ręce)
This is the way I wash my hands, (udawaj, że myjesz ręce)
Wash, wash, wash!(udawaj, że myjesz ręce)

Look at my clean hands, (pokaż dłonie)
Clean hands, clean hands.(pokaż dłonie)
Look at my clean hands. (pokaż dłonie)
Clean, clean, clean! (trzykrotnie odróć dłonie)

Zagrajcie w “What’s on the mat today?”. Do zabawy wykorzystajcie zdjęcie maty (mail).

What’s on the mat today?
What’s on the mat today?
Put up your hand to play.

Find a cow. (dziecko szuka krowy na macie)
Find a cow.
Find a cow on the mat today. (jeśli dziecko nie zdążyło znaleźć i wskazać krowy, zatrzymaj nagranie, aby dać mu więcej czasu)
Point and say
Hip, hip, hooray! (unieście ręce w geście radości)

Find a horse. (dziecko szuka konia na macie)
Find a horse.
Find a horse on the mat today. (jeśli dziecko nie zdążyło znaleźć i wskazać konia, zatrzymaj nagranie, aby dać mu więcej czasu)
Point and say
Hip, hip, hooray! (unieście ręce w geście radości)

Find a sheep. (dziecko szuka owcy na macie)
Find a sheep.
Find a sheep on the mat today. (jeśli dziecko nie zdążyło znaleźć i wskazać owcy, zatrzymaj nagranie, aby dać mu więcej czasu)
Point and say
Hip, hip, hooray! (unieście ręce w geście radości)

Samodzielnie dodajcie do rymowanki zwrotkę o kaczce (duck), ptaku (bird) i lwie (lion).

Pożegnajmy się piosenką “Bye-bye Cheeky”.

12.04.2021
Dirty or clean?

Przywitajmy się piosenką “Hello Cheeky”.

 

Odegrajcie rymowankę “Cheeky’s jungle gym”.

Stand up. 1, 2, 3.
Turn around. 1, 2, 3.
Clap your hands. 1, 2, 3.

Be a cow.
Be a duck.
Be a horse.
Be a sheep.
Be a cat.
Be a dog.

Make a circle.
Sit down. 1, 2, 3.
Sleep. 1, 2, 3.

Poznaj słowa “dirty” (brudny) i “clean” (czysty). Jeśli możecie, dotknijcie z rodzicem rękami ziemi/farby/mąki – pokażcie ręce i powiedzcie “dirty”.
Umyjcie ręce i powiedzcie “clean”.

Spójrz na obrazek “dirty” i powiedz “dirty”:
– głośno,
– cicho,
– powoli,
– szybko,
– wysoko,
– nisko,
– jak robot.
Następnie powtórz to z obrazkiem “clean”.

Poznaj piosenkę “Dirty hands”.

Look at my dirty hands, (pokaż dłonie)
Dirty hands, dirty hands.(pokaż dłonie)
Look at my dirty hands. (pokaż dłonie)
Yuk, yuk, yuk! (zrób skrzywioną minę)

This is the way I wash my hands, (udawaj, że myjesz ręce)
Wash my hands, wash my hands. (udawaj, że myjesz ręce)
This is the way I wash my hands, (udawaj, że myjesz ręce)
Wash, wash, wash!(udawaj, że myjesz ręce)

Look at my clean hands, (pokaż dłonie)
Clean hands, clean hands.(pokaż dłonie)
Look at my clean hands. (pokaż dłonie)
Clean, clean, clean! (trzykrotnie odróć dłonie)

Narysuj (lub poprowadź palcem) drogę przez labirynt od brudnych do czystych rąk Ellie. (książka ucznia – mail)
Rodzic wskazuje brudne ręce i mówi: “Look at Ellie’s hands. They’re dirty! Help Ellie wash her hands”.
Następnie wskazuje czyste ręce i mówi: “Look! Clean hands!”.
Rodzic rysuje palcem i zachęca dziecko, aby narysowało drogę przez labirynt, mówiąc “Draw – rysuj”.

Zaśpiewaj piosenkę “Dirty hands” wskazując brudne i czyste ręce Ellie. (książka ucznia – mail)

Pożegnajmy się piosenką “Bye-bye Cheeky”.

 

07.04.2021
The traffic lights

Witajcie! Przywitajmy się piosenką Hi!

Hi! Hi! It’s a happy day!
Hi! Hi! Let’s jump and play!
Hi! Hi! It’s a happy day!
Hi! Hi! A happy day today!

Zaśpiewaj piosenkę Farmer Brown.

Farmer Brown has a farm.
E-I-E-I-O

On the farm there is a duck.
Quack, quack! Quack, quack!
E-I-E-I-O

On the farm there is a cow.
Moo, moo! Moo, moo!
E-I-E-I-O

On the farm there is a horse.
Neigh, neigh! Neigh, neigh!
E-I-E-I-O

Farmer Brown has a farm.
E-I-E-I-O

Zagraj w Find colours. Znajdź i dotknij w swoim pokoju jak najwięcej przedmiotów w kolorze:
– red (czerwonym),
– yellow (żółtym),
– green (zielonym).
Kiedy dziecko dotknie właściwego koloru, rodzic mówi That’s right! It’s red/yellow/green.

Przypomnijmy sobie piosenkę Numbers.

Look at me!
One, two, three.
I can count to three!

One, two, three.
One, two, three.
Hurray! Hurray! Hurray!

Spójrzcie na obrazek w Książce Ucznia (mail). Rodzic wskazuje sygnalizator świetlny i mówi Look! The traffic lights. Red, yellow and green. Odpowiedz na pytania:
– Czy wiesz do czego służą sygnalizatory świetlne?
– Gdzie możemy je znaleźć?

Pobawmy się w The traffic lights. Wyobraź sobie, że jedziesz samochodem. Rodzic mówi polecenia i pokazuje, jak należy się zachować przy danych komunikatach:
– Red! Stop! – rodzic unosi rękę, dając sygnał do zatrzymania się.
– Yellow! Wait. – rozejrzyj się na boki
– Green! Go! – zrób krok do przodu
Gdy dziecko zapamięta zasady, rodzic przestaje wykonywać czynności, wydaje jedynie polecenia.

Pobawmy się w Driving my tractor. Będziecie teraz traktorzystami. Przygotujcie trzy kartki – w kolorze czerwonym, żółtym i zielonym. Wsiądźcie do swojego traktora. Wykonujcie polecenia z poprzedniej zabawy, reagując na odpowiedni kolor kartki. Rodzic pokazuje kartki, dziecko jedzie traktorem i reaguje na zmiany świateł.

Poznaj piosenkę Tractor.

I’m driving the tractor (udawaj, że kręcisz kierownicą)
Brumm, brumm, brumm!
I’m driving the tractor (udawaj, że kręcisz kierownicą)
Brumm, brumm, brumm!

Red, red, red.
Time to stop! (unieś rękę)
Red, red, red.
Stop, stop, stop! (unieś rękę)

Yellow, yellow, yellow.
Time to wait! (Rozejrzyj się na boki)
Yellow, yellow, yellow.
Wait, wait, wait! (Rozejrzyj się na boki)

Green, green, green.
Off we go! (zrób krok do przodu)
Green, green, green.
Go, go, go! (zrób krok do przodu)

Przypomnijmy sobie historyjkę. Obejrzyjcie nagranie Farm ( mail).

Zaśpiewaj piosenkę What do you hear? ( https://www.youtube.com/watch?v=YVgv1EFJZHc&t=110s ) (od 0:00 do 1:30 , później kontynuujemy piosenkę samodzielnie, dodając własne odgłosy i nazwy zwierząt).

Pożegnajmy się piosenką Bye-bye Cheeky. Możecie zaśpiewać piosenkę sami lub ze mną (mail).

Bye-bye Cheeky,
Jump up and down.
Bye-bye Cheeky,
Turn around.

Up, down, turn around.
Bye-bye, everyone!
Bye-bye!

31.03.2021
Good morning – part 2

Witajcie ponownie! Przywitajmy się piosenką “Hello Cheeky”.

Przypomnijmy sobie poznane do tej pory zwierzęta piosenką “What do you hear?” ( https://www.youtube.com/watch?v=YVgv1EFJZHc&t=110s ) (od 0:00 do 1:30 , później kontynuujemy piosenkę samodzielnie, dodając własne odgłosy i nazwy zwierząt) – postarajcie się włączyć do piosenki wszystkie poznane do tej pory zwierzęta:
– cat (kot)
– dog (pies)
– bird (ptak)
– bear (niedźwiedź)
– duck (kaczka)
– cow (krowa)
– horse (koń)
– sheep (owca)

Czy pamiętasz historyjkę, w której Cheeky udał się na farmę? Opowiedz ją rodzicom. ( Koń, kaczka, krowa i owca obudziły się rano i postanowiły obudzić farmera Browna. Jednak przed domem farmera zwierzęta napotkały przeszkodę – ogromną kałużę błota. Postanowiły ją przeskoczyć. Jednak kałuża była zbyt duża i, próbując ją przeskoczyć, wszystkie zwierzęta powpadały do błota (Oh,no! I’m dirty!) Po tym wypadku zwierzęta wołały o pomoc (Wake up Farmer Brown! Cow’s dirty! Help! Duck’s dirty! Help! Horse’s dirty! Help! Sheep’s dirty! Help!). Gdy farmer Brown się obudził, wyjrzał z okna, polał zwierzęta wodą z konewki i w ten sposób je wyczyścił. Na zakończenie zwierzęta podziękowały farmerowi)

Razem z rodzicami spróbujcie odegrać historyjkę. Postarajcie się używać angielskich zwrotów.

Zaśpiewaj piosenkę Farmer Brown

Farmer Brown has a farm.
E-I-E-I-O

On the farm there is a duck.
Quack, quack! Quack, quack!
E-I-E-I-O

On the farm there is a cow.
Moo, moo! Moo, moo!
E-I-E-I-O

On the farm there is a horse.
Neigh, neigh! Neigh, neigh!
E-I-E-I-O

Farmer Brown has a farm.
E-I-E-I-O

Zatańcz piosenkę “The penguin dance” ( https://www.youtube.com/watch?v=JkiglO98YYo ).

Pożegnajmy się piosenką “Bye-bye Cheeky”
Bye-bye Cheeky,
Jump up and down.
Bye-bye Cheeky,
Turn around.

Up, down, turn around.
Bye-bye, everyone!
Bye-bye!

Dobrej zabawy i radosnych Świąt!

29.03.2021 r.
What am I?

Witajcie Przyrodnicy! Na powitanie zaśpiewajmy piosenkę Hi!

Jakie zwierzęta poznane na zajęciach pamiętasz? Wymień ich nazwy.
– cat (kot)
– dog (pies)
– bird (ptak)
– bear (niedźwiedź)
– duck (kaczka)
– cow (krowa)
– horse (koń)
– sheep (owca)

Razem z rodzicami powtórz nazwy zwierząt, których jeszcze nie zapamiętałeś:
– głośno,
– cicho,
– powoli,
– szybko,
– wysoko,
– nisko.

Zaśpiewaj piosenkę What do you hear? ( https://www.youtube.com/watch?v=YVgv1EFJZHc&t=110s ) (od 0:00 do 1:30 , później kontynuujemy piosenkę samodzielnie, dodając własne odgłosy i nazwy zwierząt).

Pobawcie się w Make animals noises – jedna osoba naśladuje odgłos zwierzęcia, druga odgaduje, jakie to zwierzę. Następnie zamieńcie się rolami.

Zaśpiewaj piosenkę Farmer Brown

Farmer Brown has a farm.
E-I-E-I-O

On the farm there is a duck.
Quack, quack! Quack, quack!
E-I-E-I-O

On the farm there is a cow.
Moo, moo! Moo, moo!
E-I-E-I-O

On the farm there is a horse.
Neigh, neigh! Neigh, neigh!
E-I-E-I-O

Farmer Brown has a farm.
E-I-E-I-O

Pobawcie się w What am I? – jedna osoba naśladuje zachowanie zwierzęcia, druga osoba odgaduje, jakie to zwierzę. Następnie zamieńcie się rolami.

Policzmy teraz do 3:
– pokazuj na palcach i licz:  one – two – three!
– podskakuj, licząc: one – two – three!
– klaszcz w dłonie, licząc: one – two three!

Wykonaj kartę pracy (mail) – nazwij zwierzęta, policz je i połącz chmurki z odpowiednią liczbą. Następnie wykonaj polecenia:
– Colour ducks yellow.
– Colour sheep white.
– Colour horse brown.
– Colour cow black.

Na zakończenie zaśpiewajmy piosenkę Bye-bye Cheeky.

Bye-bye Cheeky,
Jump up and down.
Bye-bye Cheeky,
Turn around.

Up, down, turn around.
Bye-bye, everyone!
Bye-bye!

Życzę Wam dobrej zabawy!
Pozdrawiam,
Pani Grażynka

MARZEC

Drodzy Państwo,
Rozdział 3. poświęcony został ubraniom. Państwa dziecko poznało nazwy różnych rodzajów ubrań, które nosi się w zależności od pogody. Były to:
– hat (czapka),
– scarf (szalik),
– jumper (sweter),
– coat (kurtka/płaszcz),
– boots (kozaki),
– T-shirt (koszulka z krótkim rękawem),
– shorts (krótkie spodenki).

Dzieci wysłuchały historyjki I’m cold, w której Cheeky i Rory spędzają dzień na zabawie w parku. Cheeky’emu robi się bardzo gorąco, zaczyna więc zdejmować ubrania. Nagła zmiana pogody zmusza go jednak do ponownego ubrania się. W ramach tej historyjki dziecko zapoznało się ze słowami cold (zimno) hot (gorąco).

Piosenki, które śpiewaliśmy, odgrywając ich treści, to Getting dressed oraz Hot and cold. Dzieci nabrały dużej pewności w odtwarzaniu związanych z nimi gestów. Poniżej zamieszczam teksty piosenek.

Getting dressed

I put my jumper on.
One, two, three.
I’m ready!
Let’s play.

I put my coat on.
One, two, three.
I’m ready!
Let’s play.

I put my hat on.
One, two, three.
I’m ready!
Let’s play.

I put my scarf on.
One, two, three.
I’m ready!
Let’s play.

Hot and cold

I’m cold, cold, cold!
I put my jumper on.
I’m cold, cold, cold!
I put my coat on.
I’m cold, cold, cold!

I’m hot, hot, hot!
I put my T-shirt on.
I’m hot, hot, hot!
I put my shorts on.
I’m hot, hot, hot!

Rano, podczas ubierania się, zapytajcie Państwo dziecko, jakie potrafi wymienić angielskie nazwy ubrań. Mam nadzieję, że Wasze dziecko miło wspomina czas spędzony podczas zajęć z Cheekym i jego przyjaciółmi.

STYCZEŃ

Szanowni Państwo,
Państwa dziecko ukończyło właśnie rozdział 2. podręcznika Cheeky Monkey 1. Tematem przewodnim rozdziału jest rodzina.

Poza nazwami członków rodziny, dziecko zapoznało się z pojęciami happy (radosny) i sad (smutny). Dzieci wysłuchały historyjki Baby is sad. Opowiada ona o niemowlęciu, które mimo późnej pory nie może zasnąć. Cała rodzina stara się ukołysać je do snu piosenkami, jednak dopiero wykonanie przez Cheeky’ego piosenki do historyjki sprawia dziecku radość i pozwala mu zasnąć.

Zajęciom towarzyszyło także śpiewanie piosenek związanych z tematem rozdziału, takich jak Close your eyes oraz Clap and be happy i odgrywanie ich treści.

W grudniu poświęciliśmy kilka zajęć na tematykę świąteczną. Dzieci poznały słownictwo, takie jak Christmas tree (choinka), bell (dzwonek), present (prezent), star (gwiazda), Father Christmas (Święty Mikołaj). Rozmawialiśmy również na temat tradycji bożonarodzeniowych w krajach anglojęzycznych.

Zachęcam Państwa do śpiewania z dzieckiem piosenek z rozdziałów 1. i 2.

Close your eyes

Close your eyes, (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this?
(odsłoń oczy)
It’s your daddy!
Blow a kiss.
(poślij buziaka)

Close your eyes, (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this?
(odsłoń oczy)
It’s your mummy!
Blow a kiss.
(poślij buziaka)

Close your eyes, (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this?
(odsłoń oczy)
It’s your sister!
Blow a kiss.
(poślij buziaka)

Close your eyes, (zasłoń oczy dłońmi)
Who is this?
(odsłoń oczy)
It’s your brother!
Blow a kiss.
(poślij buziaka)

Clap and be happy

Clap, clap, clap (klaśnij 3 razy w dłonie)
Let’s be happy!
(narysuj uśmiech w powietrzu)
Brothers and sisters,
Mummy and daddy.

Jump, jump, jump. (podskocz 3 razy)
Let’s be happy!
(narysuj uśmiech w powietrzu)
Brothers and sisters,
Mummy and daddy.

Dance, dance, dance (tańcz)
Let’s be happy!
(narysuj uśmiech w powietrzu)
Brothers and sisters,
Mummy and daddy.

Życzę Państwu przyjemności z odkrywania postępów Waszego dziecka w nauce angielskiego.

Pozdrawiam serdecznie,
Grażyna Krygier

PAŹDZIERNIK

Szanowni Państwo,

W tym roku Wasze dziecko rozpoczęło swoją przygodę z językiem angielskim w towarzystwie sympatycznej małpki Cheeky – bohatera podręcznika Cheeky Monkey 1. Cheeky mieszka z rodzeństwem: Tomem i Ellie. Wraz ze swoim przyjacielem, lwem Rorym, przeżywa w swoim miasteczku różne przygody i spotyka wiele ciekawych postaci. Podczas pracy z kursem Cheeky Monkey 1 kontakt z żywym językiem zapewniają dzieciom historyjki, piosenki i zabawy, a także stymulujące gry i ćwiczenia. Dokładam wszelkich starań, by przygoda, jaką jest nauka języka angielskiego, była dla Państwa dziecka pozytywnym i dającym dużo radości doświadczeniem.
W każdym rozdziale Państwa dziecko będzie miało okazję zapoznać się z nową historyjką. Małpka Cheeky występuje we wszystkich opowieściach, a w niektórych przygodach towarzyszą jej również dzieci: Tom i Ellie, a także lew Rory. Historyjki dotyczą tematów związanych z codziennym życiem, tak by Państwa dziecko mogło odnieść je do swoich doświadczeń.
Dzieci będą czyniły stałe postępy w nauce. Na początkowych etapach nie należy od nich oczekiwać rozwiniętych wypowiedzi w języku angielskim. Istotą kursu Cheeky Monkey 1 jest przede wszystkim rozumienie języka. Wraz ze stopniowym otwieraniem się na nowe słownictwo i wyrażenia, dzieci zaczną reagować z większą pewnością i nabędą zdolność do samodzielnego formułowania prostych wypowiedzi w języku angielskim.
Serdecznie zachęcam Państwa do zaangażowania się z entuzjazmem w proces nauki Waszego dziecka, nawet jeśli nie znają Państwo języka angielskiego. Docenianie wysiłków, jakie dziecko wkłada w swoją pracę w domu i na zajęciach, pozytywnie wpłynie na jego motywację i pewność siebie.
Po pierwszym miesiącu nauki języka angielskiego Wasze dziecko z sukcesem ukończyło pierwszy rozdział podręcznika Cheeky Monkey 1. Zapoznało się z głównym bohaterem kursu, czyli małpką Cheeky, oraz jego przyjaciółmi: lwem Rorym, Tomem i Ellie. W ramach tego rozdziału Państwa dziecko poznało strukturę zajęć języka angielskiego, w tym piosenki Hello i Bye-bye, które sygnalizują początek i koniec każdej lekcji, a także inne stosowane rutynowo rymowanki.
Tematem przewodnim rozdziału są części ciała. Wasze dziecko wysłuchało historyjki Look at me!, w której Cheeky i Rory spędzają dzień w wesołym miasteczku. Odwiedzają gabinet krzywych luster, powiększających niektóre części ciała. W ramach tej historyjki dziecko zapoznało się również z pojęciami “duży” i “mały”. Podczas zajęć śpiewaliśmy również piosenki, takie jak My body czy Big and small. Każdej z nich towarzyszą odpowiednie gesty. Warto zachęcić dziecko, aby wspólnie z Wami śpiewało te piosenki w domu i pokazało Państwu, jak odgrywać ich treść.
Poniżej zamieszczam teksty piosenek, dzięki którym możecie utrwalać język angielski z dziećmi w domu.
My body 
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
And fingers and nose,
And tummy and toes,
Fingers, nose, tummy, toes,
Tummy, toes.
Big and small
Big tummy, big tummy
Pointing at you!
Big tummy, big tummy
Pointing at you!
Small ears, small ears
Listening to you!
Small ears, small ears
Listening to you!
Big eyes, big eyes
Looking at you!
Big eyes, big eyes
Looking at you!
Small toes, small toes
Walking to you!
Small toes, small toes
Walking to you!
Mam nadzieję, że obserwowanie, jak Państwa dziecko nabiera pewności siebie w języku angielskim, sprawi Państwu wiele radości.
Pozdrawiam,
Grażyna Krygier
Godło Orła Białego
Herb miasta Poznań
Samorząd Pomocniczy miasta Poznań